رئیس امور پیشگیری:
به گفته رئیس امور پیشگیری آذربایجان‌غربی در مدت چهار ماه امسال آمار سرقت در آذربایجان‌غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با۱۸درصد کاهش همراه بوده است.
کد خبر: ۷۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 03 August 2015

به گزارشخبرنگار تابناک استان آذربایجان غربی، سرهنگ خسرو گل‌محمدی در جمع خبرنگاران گفت: در چهار ماه گذشته سرقت مغازه 16 درصد، سرقت از اماکن دولتی 44 درصد، سرقت اتومبیل 12 درصد ، موتور سیکلت 12 درصد و سرقت احشام 19 درصد کاهش یافته است که درکل شاهد کاهش 18 درصدی میزان سرقت نسبت به مدت زمان مشابه هستیم.

گل‌محمدی با اشاره به کاهش 10 درصدی در سرقت‌های مهم گفت: در چهار ماه گذشته سرقت وسایل و داخل خودرو 26 درصد کاهش، سرقت از اماکن خصوصی 25 درصد کاهش، سرقت پلاک اتومبیل و موتور سیکلت 26 درصد و کیف قاپی 8 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت‌های خرد 22 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: سرقت عنف و زورگیری نسبت به مدت زمان مشابه 18 درصد کاهش یافته است که در تیر ماه امسال شاهد کاهش 14 درصدی وقوع سرقت در جامعه بوده‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: در چهار ماهه گذشته 848 سارق در آذربایجان‌غربی در حوزه پیشگیری دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه 12 درصد کاهش داشته است و لازم به ذکر است که به طور متوسط 60 درصد سرقت‌ها توسط سارقین سابقه‌دار انجام می‌گیرد.

گل‌محمدی بیان کرد: از جمله خدمات امور پیشگیری آذربایجان‌غربی تشکیل 47 میلیون و 662 هزار پرونده و ارائه آن به مراجع قضایی است که تعداد 8 هزار و172فقره از این پرونده‌ها به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها ارائه شده است و در این باره 3 هزار و 732 مورد از آنان به صلح انجامیده و تعداد 283 میلیون و 478 هزار مرد ابلاغ به اوراق قضایی بوده است که در 23 میلیون و 747 فقره شاهد اجرای احکام قضایی بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار سرقت‌ها در ماه مبارک رمضان سال 94 اظهار داشت: وضعیت جرایم به ویژه سرقت‌ها در ماه مبارک رمضان در مقایسه با رمضان سال گذشته17درصد کاهش یافته است.

گل‌محمدی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سرق مغازه 21 درصد، سرقت از اماکن دولتی 58 درصد، سرقت اتومبیل 9 درص، سرقت موتور سیکلت یک درصد، و سرقت احشام 19 درصدنبت به رمضان سال قبل کاهش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در سرقت‌های مهم تنها موردی که با افزایش 1 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه مواجه بوده است سرقت از منازل مسکونی بوده که لازم است افراد با رعایت اصول ایمنی در کاهش این نوع سرقت‌ها کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار