ضرورت ایجاد معاونت ویژه منابع طبیعی در سردشت

فرماندار سردشت گفت: با توجه به اینکه شهرستان سردشت بیش از 80 درصد از جنگل‌های استان را به خود اختصاص داده ضرورت دارد یک معاونت ویژه منابع طبیعی ایجاد شود.
کد خبر: ۷۶۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 04 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اقصی نخشی‌پور امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور اعضا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان سردشت بیش از 80 درصد از جنگل‌های استان را به خود اختصاص داده ضرورت دارد یک معاونت ویژه منابع طبیعی با تمام امکانات و اختیارات ایجاد شود.

وی افزود: آتش سوزی دو روز گذشته یک بحران بود که به دلیل کافی نبودن امکانات اطفای حریق و شرایط توپوگرافی منطقه اطفای حریق به کندی  صورت می‌گرفت اما با این حال با همت دستگاه‌های اجرایی و مردم آتش سوزی مهار شد.

فرماندار سردشت تصریح کرد: نیرو‌های عمل کننده با دست خالی و با استفاده از شاخه‌های درختان آتش را مهار کردند و امکان دسترسی از طریق خودروهای آتش نشانی با توجه به جغرافیای منطقه وجود نداشت که باید از این تجربه برای  اتفاقات آینده استفاده و امکانات لازم را پیش بینی کنیم.

 وی با تاکید بر انسجام بیشتر تشکل‌های مردمی و سوق دادن آنان به فعالیت‌های حفظ منابع طبیعی و محیط زیست خواستار آموزش یک هزار نفر داوطلب برای اطفای حریق و امدادگری، شناسنامه‌دار کردن آنان و تهیه امکانات برای مواقع بحرانی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار