رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از روند اجرایی شبکه ابیاری تحت فشار ۴هزار هکتاری پایاب سد نوروزلوی شهرستان میاندوآب با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد.
کد خبر: ۷۷۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 31 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: مهندس جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در مراسم افتتاح کارخانه تولید پنیر پیتزای شهرستان میاندوآب ضمن تبريك هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام رجایی و باهنر، اظهار داشت: شهرستان میاندوآب ۸۲ هزار اراضی کشاورزی دارد که حدود۳۰ هزار هکتار از این اراضی دیم و به ۵۲ هزار هکتار آن آبی میباشد. ۱۲ هزار از اراضی آبی به باغات شهرستان اختصاص یافته است. بحمدالله امسال شاهد بارندگی های بسیار مناسبی با میزان و نحوه پراکنش خوبی در استان بودیم و انشاءالله بتوانیم اراضی دیم را به اراضی آبی تبدیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی از لحاظ صنایع تبدیلی دومین رتبه را در سطح کشور، با داشتن توان تبدیل ۴ میلیون و یکصد هزار تن محصولات کشاورزی توسط ۱۹۵ کارخانه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی دارد که بروز رسانی و نوسازی این واحد ها در دستور کار قرار دارد.

مهندس جلیلی افزود: خوشبختانه تعداد ۳۵۳ سردخانه با ظرفیت ۹۶۷ هزار تن در استان فعال است که در سطح کشور بی نظیر است و از این آمار ۱۷ مورد با ظرفیت ۹۶ هزار تن، سردخانه زیر صفر می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با ابراز رضایت و قدردانی از زحمات، فعاليتها و حمایت های فرماندار، نمایندگان مجلس و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از بخش کشاورزی، مسئولین شهرستان را توانمند، جدی، پیگیر و سخت کوش دانستند.

وی عنوان کرد: کارخانه تولید پنیر پیتزای شهرستان میاندوآب با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه روستایی و عشایری راه اندازی شده و برای دریافت ۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش نیز معرفی شده است.

مهندس جلیلی تصریح کرد: این کارخانه با خرید ۲۰ هزار تن شیر از ۱۰۰ هزار تن شیر تولیدی سالانه شهرستان، می تواند به عنوان لوکوموتیو کِشنده دامداری شهرستان میاندوآب عمل کند. با آغاز بهره برداری از این طرح برای ۳۴ نفر بطور مستقیم و ۴۰ نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود و اثر بسیار مثبتی در رونق دامداری و دیگر صنایع مربوط به حوزه دام این شهرستان خواهد داشت.

وی اذعان داشت: انشاءالله در آینده نزدیک شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن در این شهرستان باشیم چرا که هم استعداد خوبی را خداوند در میاندوآب خلق کرده و هم کشاورزان و تولیدکنندگان زحمتکش و توانمندی در این شهرستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار