کد خبر: ۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی آذربایجان غربی گفت:توجه به تمامی بخش های صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی خارجی، ارتقای ظرفیت کشاورزی و گردشگری، می تواند ضمن بهبود وضعیت استان، ارتقای شاخصه های اشتغال را نیز موجب شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی معادن بسیار غنی دارد که می توان با جذب سرمایه گذار و بهره برداری درست و اصولی از آنها زمینه توسعه این بخش را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: در گذشته توجه بسیار زیاد و البته غیراصولی به توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان غربی شده و این امر مشکلات بسیار اقتصادی را برای استان و مردم ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در آمد مردم این استان نسبت به متوسط درآمد کشوری پایین تر میباشد که یکی از دلایل این امر، توجه به بخش کشاورزی و ارزش افزوده کم این بخش در استان است.

سعادت با مقایسه استان های آذربایجان غربی در ایران و قونیه در ترکیه گفت: این دو استان در بخش های اقلیمی و جغرافیایی، شباهت های بسیاری به هم دارند ولی میزان محصولات تولیدی کشاورزی قونیه دو برابر استان ماست که این امر نیز با استفاده از کمترین میزان آب حاصل شده است.

وی افزود: باید به سمت بهبود وضعیت کشاورزی در کنار تبدیل آبیاری سنتی به نوین در آذربایجان غربی حرکت کنیم تا بتوانیم سهم آبیاری نوین را در استان افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از بخش های مختلف نمایشگاه معدن و صنایع معدنی استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت و مشکلات فعالان بخش معدن استان قرار گرفت.

نمایشگاه معدن و صنایع معدنی آذربایجان غربی با حضور بیش از 30 شرکت معدنی تا هشتم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه در پارک جنگلی این شهر دایر است.

آذربایجان غربی یکی از استانهای غنی در حوزه معدن در کشور است ولی با این وجود، اقبال چندانی به این بخش صورت نگرفته و در بسیاری از موارد، مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شده و سودی نصیب استان نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار