کد خبر: ۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ 26 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،جعفر صادق اسکندری مدیر کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی در جلسه میز سنگ های تزیینی کشوری افزود: باید در راستای ایجاد ارزش افزوده از مواد معدنی تلاش بیشتری انجام گیرد و می توان در این راستا از فعالیت های کارگاهی در حوزه صنایع دستی بهره برد.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف ما حضور سنگ ها و فرآورده های معدنی استان در بازارهای دیگر استان های کشور است که در این راستا باید تمامی نهادها و فعالان همکاری داشته باشند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با تشکیل اتحادیه سنگ و مواد معدنی می توان در راستای بهبود فروش این مواد در استان های دیگر گام های موثر برداشت.

اسکندری افزود: آذربایجان غربی از نظر تنوع و ذخیره مواد معدنی ظرفیت های قابل توجهی دارد که امیدواریم با استفاده از پتانسیل های موجود در سال 94 ارزش افزوده بیشتری از این طریق عاید استان شود.

وی راه اندازی میز سنگ های تزیینی در آذربایجان غربی را گامی موثر در شناساندن ظرفیت استان برشمرد و اظهار کرد: بررسی مسائل مربوط به خرید مواد اولیه، بررسی مشکلات مرتبط با اعطای تسهیلات، توجه به فرآیند صادرات و بررسی مشکلات بیمه ای از جمله محورهای مورد بحث در این میز کشوری هستند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی با داشتن 80 نوع سنگ تزیینی از مناطق برخوردار در این بخش در کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 110 فقره پروانه اکتشاف در خصوص معادن سنگ های تزیینی صادر شده است که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

آذربایجان غربی دارای حدود 51 میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی سنگ های تزیینی است که این استان را در زمره مناطق غنی در این بخش در کشور قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار