30 ماه بعد از کلنگ زنی طرح احداث کارخانه قند مهاباد به عنوان بزرگترین کارخانه قند کشور، فرماندار این شهر اعلام کرد: چنانچه به زودی وضعیت این کارخانه مشخص نشود، زمین واگذار شده به آنها بازپس گرفته می شود.
کد خبر: ۸۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 29 August 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دیماه سال 1391 روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه قند کشور در مهاباد با حضور معاون وزیر وقت صنعت ومعدن خبر داد و نوشت: «برای احداث کارخانه قند مهاباد که ظرفیت تبدیل پنج هزار تن چغندر قند در روز را دارد یکهزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.
کارخانه قند مروارید میلاد مهاباد که در زمینی به مساحت 30 هکتار در جوار روستای «قزلقوپی» احداث می شود در نوع خود یکی از مجهزترین و بزرگترین کارخانه های قند کشور بشمار می رود.»
بهمن ماه همان سال سایت «عثمان احمدی» نماینده مهاباد نیز این خبر را در اعلام کرد و در خصوص جزئیات این طرح نوشت: اردیبهشت ماه سال 1391 مجوز این کارخانه کسب شده است که سالانه 56 هزار تن شکر، بیست هزار تن ملاس، 16هزارتن تفاله خشک ظرفیت دارد و برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای 7هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند.
به گزارش سایت نماینده مهاباد، این کارخانه با سرمایه گذاری برادران قریشی و صندوق توسعه ی ملی و اعتبارات طرحهای کشاورزی با هزینه ای 120میلیارد تومانی احداث می شود.
 در همان زمان که خبر آغاز کار ساخت این کارخانه رسانه ای شد، «کاک درویشی» فرماندار وقت مهاباد در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که این کارخانه تا اواخر سال 1393 به بهره برداری می رسد.
 از این وعده فرماندار سابق مهاباد شش ماه گذشته است اما مراحل اجرایی این طرح با گذشت بیش از سی ماه از آغاز آن به نصب یک تابلو ختم شده است و این امر انتقاد «جعفر کتانی » فرماندار شهرستان مهاباد را به همراه داشت و دریک نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در اولین روز هفته دولت امسال برگزار شد با صاحبان طرح کارخانه قنت مهاباد به عنوان بزرگترین کارخانه قند کشور اتمام حجت کرد.
به گزارش ایرنا، کتانی در ادامه در جواب سووال یکی از خبرنگاران در این جلسه در مورد علت تاخیر در احداث کارخانه قند مهاباد گفت: به رغم پیگیری های فراوان صاحبان این طرح همچنان اعلام می کنند که در حال انتقال دستگاه ها و تجهیزات آن از خارج از کشور هستند.
وی بیان کرد: چنانچه به زودی وضعیت این کارخانه مشخص نشود ، زمین واگذار شده به آنها بازپس گرفته خواهد شد.
کتانی اظهار کرد: پیش بینی شده است در همین راستا بررسی های لازم انجام شود تا اراضی کسانی که از ابتدای انقلاب تاکنون در موارد مشابه زمین لازم را دریافت ولی اقدام به اجرای طرح خود نکرده اند ، از آنها بازپس گرفته شود./
    
     
منبع:زریان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار