داوود غفارپور
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی کارشناسان اداره امور مالیاتی استان بیش از 600 منبع درآمدی جدید تاکنون شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 31 August 2015
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی کارشناسان اداره امور مالیاتی استان بیش از 600 منبع درآمدی جدید تاکنون شناسایی شده است.
داوود غفارپور افزود: این منابع درآمدی جدید در افزایش درآمدهای عمومی استان نقش بسزایی خواهند داشت.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های عملیاتی این اداره کل تبدیل درآمدهای ملی آذربایجان غربی به ردیف های استانی است که در صورت تحقق آن، در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون مقوله اقتصاد مقاومتی گام برداشته می شود.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت برای اجرایی کردن استان خودگردان یا درآمد هزینه انتخاب شده است که ظرفیت کافی برای قدم برداشتن در این زمینه را داریم.
وی اضافه کرد: تحقق این امر مزیت های فراوانی دارد که یکی از آنها افزایش درآمدهای عمومی استان است که با توجه به این امر باید تمام تلاش ها برای اجرا شدن مطلوب آن به کار گرفته شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از استقرار سیستم یکپارچه خزانه داری الکترونیکی نظارت مالی در استان خبر داد و افزود: این سیستم به منظور افزایش نظارت مالی و تسریع در انجام کار در استان استقرار یافته و در راستای عمل به ماده 74 قانون محاسبات بوده است.
غفارپور گفت: این سیستم در بیشتر دستگاههای اجرایی استان به جز دادگستری و نیروی انتظامی نصب شده که تبدیل آذربایجان غربی به یکی از استان های برتر در حوزه نظارت بر حساب های مالی از مزیت های آن است.
وی با بیان اینکه سند راهبردی و نقشه جامع سرمایه گذاری آذربایجان غربی با لحاظ قابلیت ها و ظرفیت های آذربایجان غربی در حال تدوین است، ادامه داد: این سند با هدف ارائه اطلاعات شفاف در رابطه با سرمایه گذاری و مشوق ها به متقاضیان در حوزه داخلی و خارجی تدوین می شود.
وی اظهار کرد: مجوز سرمایه گذاری خارجی برای پروژه 100 مگاواتی تولید نیروی برق ماکو صادر شده و دو پروژه سرمایه گذاری خارجی نیز شناسایی شده که هنوز مجوز سرمایه گذاری آنها اخذ نشده است.
وی حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب آذربایجان غربی را در سال جاری 73 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری مربوط به پروژه تولید نیروی برق در منطقه آزاد ماکو است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی اضافه کرد: کل سرمایه گذاری مصوب خارجی آذربایجان غربی 486 میلیون دلار است و حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در سال 93 نیز برابر با یک میلیون و 161 هزار دلار بوده است.
آذربایجان غربی با سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب کشور قرار دارد و جزء یکی از استانهای محروم و کم برخوردار کشور محسوب می شود.
سرانه درآمدی آذربایجان غربی بسیار پایین و در حد نصف میانگین کشوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار