دکتر عطاپور
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، دکتر هوشنگ عطا پور از فعالین سیاسی و اصلاح طلب استان آذربایجان غربی گفت : از ابتدا قرار بود که این شورا با اجماع عمومی اصلاح طلبان براساس لیست ، اسامی فعالین اصلاح طلب که توسط نمایندگان گروه ها و گرایش های مختلف اصلاح طلبی معرفی میشود، تشکیل گردد.
کد خبر: ۹۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 11 September 2015

عطاپور ؛ اعتراض خود را از نحوه ی برگزاری شورای مشورتی اصلاح طلبان استان به گوش سران اصلاح طلب رساندیم

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، دکتر هوشنگ عطا پور از فعالین سیاسی و اصلاح طلب استان آذربایجان غربی در مصاحبه ­ی اختصاصی با سروش نو در خصوص جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان استان اظهار داشت : از ابتدا قرار بود که این شورا با اجماع عمومی اصلاح طلبان براساس لیست ، اسامی فعالین اصلاح طلب که توسط نمایندگان گروه ها و گرایش های مختلف اصلاح طلبی معرفی میشود، تشکیل گردد.

وی افزود:جریان های انحصار طلب با رایزنی هایی که در تهران و به ویژه با حمایت یکی از استانداران اسبق استان انجام می دادند این روال طبیعی را وارد فاز کش و قوس کردند و برای هر روند اخلاق محور روش انسدادی به دور از مشی اصلاح طلبی را مطرح کردند .چون از ابتدا حاکمیت انحصاری در این شورا از اهداف انحصار طلبان بود.

عطا پور با بیان اینکه اصلاح طلبان فعال در سطح استان نمی خواهند با انجام حرکتی جریان مقابل را شاد کنند تصریح کرد: افرادی که حاضر هستند در راستای منافع شخصی، اصلاحات را قربانی بکنند.دقیقا از این امر اطلاع داشتند که اصلاح طلبان واقعی هر گز در جلسه ای که بر مبنای غیردموکراتیک تشکیل می شود حاضر نخواهند بود و به همین دلیل سعی کرند روند تشکیل شورای مزبور را به همان سمتی ببرند که اصلاح طلبان واقعی حاضر به شرکت نشوند.

وی در ادامه گفت : متاسفانه اقتدارگرایان اصلاح طلب نما همان رفتاری را مرتکب شدند که تاکنون آن رفتار را از جریان مقابل نقد می کردند.حالا آنها چگونه می خواهند رفتار خود را توجیه کنند؟ البته کلیت جریان اصلاح طلب استان مبرا از این رفتارهاست و کاملا مشخص شد که این آقایان چقدر پشتیبان فردی داشتند. تعداد مدعوین بیش از دویست نفر بوده که برای شرکت در جلسه از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر شرکت کردند و جمع کثیری از افراد حاضر در جلسه اکنون خود به این روند معترض هستند و عده ای دیگر تعرفه های رای خود را سفید از جلسه خارج کرده اند.

دکتر عطا پور در خصوص مصاحبه اخیر مهندس عبدالعلی زاده مبنی بر اینکه ” مخالفت با انتخابات شورای هماهنگی ارومیه، مخالفت با اصلاحات است ” اظهار داشت :من فکر نمی کنم ایشان چنین حرفی را زده باشند. ایشان سیاستمدار با تجربه و مورد احترام اصلاح طلبان استان هستند.

به عقیده ی من ایشان از مشورت های داده شده نتوانست خوب استفاده بکند و در مسیر تصمیم گیری اشتباهی قرار گرفت که در این مورد بهتر است هر چه زودتر این اشتباه را اصلاح کنند.چه اشکال دارد ما در همین مرحله از اقتدار گرایی برائت جوییم و مسیر درست را در سیاست استان بنیان گذاریم.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال (اصلاح طلبان استان چه اقدامی برای اعلام اعتراض خود انجام داده اند)اذعان داشت:این موضوع باید به اطلاع سران اصلاحات رسانید. نباید این گونه تلقی گردد که دو -سه نفر با روحیات تمامیت خواهانه نمایندگان تفکر اصلاح طلبی در آذربایجان غربی هستند. البته ما این موضوع را پیگیری می کنیم و تاکنون از مجاری مطمئن موضوع را به اطلاع رهبران اصلاحات رسانده ایم.

وی در پایان با اشاره به عدم رغبت به ایجاد انشقاق در جریان اصلاحات اعلام کرد:تمام دلسوزان جریان اصلاحات تمام تلاش خود را در راستای ایجاد هست که وحدت اصلاح طلبان را تامین کند و این امر باعث تکدر حرکت جریان اصلاح طلبی نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار