معاون ورزش و جوانان
تابناک آذربایجان غربی: معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: جهت جلوگیری از پسروی در ورزش استان ، روسای هیات های ورزشی غیرفعال و کم کار بدون هیچ گونه تعارفی برکنار می شوند تا افراد اصلح و کاربلد جایگزین آنها شوند.
کد خبر: ۹۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 20 September 2015

 کیومرث پورایراندوست روز یکشنبه در جلسه استعدادیابی هیات های ورزشی استان افزود: هیات های ورزشی بازوان قدرتمند ورزش کشور هستند و مدیریت آنها باید به افرادی سپرده شود که علاوه بر داشتن مدیریت فنی ، مالی و تخصصی ، عشق و علاقه خدمت کردن به ورزش را نیز داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان با جدیت به دنبال ساماندهی و ایجاد تغییرات مدیریتی در بین هیات هایی است که از نظر عملکرد ضعیف و ناکارآمد هستند و در قبال آن از هیات ورزشی فعال و تاثیرگذار نهایت حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی را انجام خواهد داد.
پورایراندوست گفت: ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین اداره کل و هیات های ورزشی مسیر رسیدن به اهداف متعالی در ورزش را کاهش داده و موجب شناسایی هر چه سریعتر نقاط ضعف و قوت و رفع مشکلات موجود می شود.
وی استعدادیابی را فرآیند و مسیری زودبازده برای رسیدن به اوج قهرمانی عنوان کرد و افزود: طرح استعدادیابی فقط مختص ورزشکاران نیست بلکه در این میان آموزش مربیان استعدادیاب و مربی پروری نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
پورایراندوست ادامه داد: ایجاد تعامل بیشتر هیات های ورزشی با آموزش و پرورش و همکاری با انجمن های ورزش مدارس یکی دیگر از موارد اساسی در زمینه استعدادیابی است که در این راستا در صدد برگزاری جلسات هم اندیشی با مسوولان آموزش و پرورش هستیم.
وی جذب اسپانسر و درآمدزایی توسط هیات های ورزشی را امری بدیهی دانست و افزود: این امر نیازمند همکاری سازمان صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی جهت ترغیب اسپانسرهای ورزشی است که باید مورد تبادل نظر و ایجاد توافقات لازم بین ادارات ورزش و جوانان و صدا و سیما باشد.
مدیر پایگاه استعدادیابی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح استعدایابی نیازمند فرآیندی منظم و برنامه محور است تا بتواند در کوتاهترین زمان بیشترین بازدهی را در حوزه ورزش قهرمانی داشته باشد.
سجاد بیرامی اظهار کرد: پایگاه استعدادیابی استان به دنبال رفع چالش های موجود در راستای توسعه ورزش قهرمانی است و با تمام توان از اجرای طرح استعدادیابی هیات های ورزشی حمایت می کند.
وی افزود: این پایگاه با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان در به روز رسانی و تامین تجهیزات سخت افزاری اقدامات خوبی انجام داده و در ادامه در صدد تامین ساختار اداری است.
بیرامی پیکرسنجی ، تجهیز امکانات در سنجش فعالیت های ورزشی ، توجه به شاخص های فیزیولوژیکی ورزشکاران و اجرای تمرینات برتر برای ورزشکاران را از جمله اقدامات پایگاه استعدادیابی عنوان کرد و افزود: هیات های ورزشی می توانند قبل از اعزام تیم های ورزشی به مسابقات از امکانات و تجهیزات این پایگاه در جهت آماده سازی ورزشکاران و قهرمانان خود استفاده کنند.
به گزارش ایرنا ، استان آذربایجان غربی دارای 48 هیات ورزشی استانی و 632 هیات ورزشی شهرستانی است که زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می کنند.
هیات های تنیس خاکی ، شمشیربازی ، دو و میدانی ، وزنه برداری ، ژیمناستیک ، تیراندازی و کشتی جزو رشته های پر مدالی است که بیشتر مورد توجه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار