کد خبر: ۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ 03 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازفارس: علی افتخاری مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی طی سخنانی گفت : در 10 ماه ابتدایی امسال علت اصلی مرگ 47 درصد افراد ضربه به سر بوده است، 21 درصد فوتی‌ها در اثر شکستگی‌های متعدد، هفت درصد به دلیل خونریزی و 25 درصد به علل اشتراکی بوده، به طوری که در این موارد کشته شدن علتی بیش از یک مورد داشته است.

افتخاری اظهارداشت: در 10 ماه ابتدایی امسال 47 درصد از افراد در محل حادثه، 11 درصد حین انتقال به بیمارستان، 40 درصد از افراد در بیمارستان و 2 درصد نامعلوم و در منزل فوت کرده‌اند.

افتخاری بیشترین تعداد کشته‌های تلفات حوادث رانندگی در 10 ماه ابتدایی امسال را مربوط به شهرستان ارومیه با 30 درصد و کمترین تعداد کشته را مربوط به شهرستان‌‌های قره‌ضیاالدین‌‌، بازرگان و چایپاره دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین بیشترین تلفات حوادث رانندگی در استان با 22 درصد به مقطع سنی 20 تا 30 سال مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایان سال 1393 قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: در این استان به تدریج سفرهای مربوط به سال نو همگام با سایر مناطق کشورمان آغاز خواهد شد که می‌طلبد در این برهه از زمان اطلاع‌رسانی بیشتر شود.

افتخاری به ضرورت آگاه‌ سازی مردم تاکید گفت: با ارائه اطلاعات مربوط به این موضوع باید مردم را بیش از پیش با تبعات جانی، مالی و اجتماعی حوادث رانندگی آشنا کنیم تا به این ترتیب از میزان وقوع حوادث دلخراش کاسته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار