قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پایین بودن سهم بودجه با وجود هشدار رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی و عدم استفاده حداکثری از توان بالقوه تشکل‌ها به ویژه سمن‌های فرهنگی و هنری را از جمله مشکلات دیگر حوزه فرهنگی دانست.
کد خبر: ۱۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 16 March 2015

پیروز قادری پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: در بانک اطلاعات جامع کشورمان باید اطلس فرهنگی استان آذربایجان غربی نیز وجود داشته باشد، به طوری که برای تهیه آن اقدام می‌شود.

وی با اشاره به تهیه و تدوین چندین پروپوزال در این زمینه به همت کارشناسان و دلسوزان فرهنگ بومی این خطه، اضافه کرد: طرح‌های تحقیقاتی مورد اشاره به استانداری آذربایجان غربی جهت بررسی ارسال شده‌اند، ولی متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نپذیرفته است.

قادری پاکدل بر ضرورت توجه به این مقوله در برنامه ششم توسعه سند چشم‌انداز تاکید کرد و گفت: اداره ارشاد در قالب چند مجموعه برای تهیه اطلس فرهنگی کمر همت بسته است که سال آینده از آن رونمایی خواهیم کرد.

قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی فعالیت در این زمینه را نیازمند منابع مالی و تامین اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: ولی با وجود فراز و نشیب‌‌های مختلف با مساعدت و کمک علمی اساتید و پژوهشگران در این راستا گام برمی‌داریم.

وی شفاف نبودن شاخص‌های فرهنگی در سطح ملی و استانی، دشواری در برنامه‌ریزی برای حوزه‌های فرهنگی به دلیل تغییرات مستمر آن، پایین بودن سرانه فضای فیزیکی برای فعالیت به ویژه در حوزه کتابخوانی را از جمله مشکلات موجود دانست.

قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پایین بودن سهم بودجه با وجود هشدار رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی و عدم استفاده حداکثری از توان بالقوه تشکل‌ها به ویژه سمن‌های فرهنگی و هنری را از جمله مشکلات دیگر این حوزه دانست.

وی ضمن ابراز تاسف از نبود اتاق فکر واحد برای فعالیت‌های فرهنگی استان، ادامه داد: هیچ گونه مدیریت واحد بر روی سمن‌ها وجود نداشته، و فقط از 30 درصد ظرفیت نهفته در نهادهای خودجوش استفاده می‌کنیم.

قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه ظرفیت‌های مردمی در آمارها لحاظ نمی‌شود، اظهار کرد: آمارهای واقعی و مطابق با واقعیات روز جامعه را باید گردآوری کرده و در برنا‌مه‌ریزی‌ها مورد استناد قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار