دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تصویب PMD گفت: این اتفاق پیروزی بزرگ برای ایران بود چراکه به همه دنیا ثابت شد طبق گفته رهبری تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز بوده است.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 17 December 2015
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «وقف و رسانه» که در سالن اجتماعات زینبیه اصفهان برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و قدردانی از عموم مسلمانان جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: این راهپیمایی مانور تبلغاتی جهان تشیع است که با جمعیتی بالغ بر ۲۷ میلیون نفر انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به بخشی از فضایل ماه ربیع‌الاول و توصیه به مسلمانان برای بهره‌برداری از فضایل آن ابراز داشت: از مهم‌ترین اتفاقات این ماه مبارک را می‌توان ولادت پیامبر اکرم (ص) و همچنین عید مبعث دانست که از جایگاه والایی برای مسلمانان و نزد پروردگار برخوردار هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با گرامی‌داشت هفته وقف گفت: در آیات و روایات از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد شده است و بر این اساس باید توجه داشت که این صدقه ثوابی بیشمار دارد و تا سال‌های سال خیر آن به فرد واقف می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تشویق کردن مردم به انجام وقف نیز به گونه‌ای وقف تلقی می‌شود، افزود: از این رو کسانی که در خصوص وقف کردن دیگران را تشویق می‌کنند از ثواب آن نیز بهره می‌برند.

آیت‌الله مقتدایی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف را امری مهم خواند و افزود: در این راستا برای جلب اعتماد مردم نسبت به انجام وقف باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب PMD و آخرین اتفاقات رخ داده در خصوص برجام اظهار داشت: این اتفاق پیروزی بزرگ برای مردم ایران بود چرا که به همه دنیا ثابت شد که طبق گفته رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان تمام فعالیت‌های ایران در بخش هسته‌ای صلح‌آمیز بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه پیروزی جمهوری اسلامی ایران در برجام باید پایدار بماند، ادامه داد: این امر جز با همدلی و همراهی دولت و ملت تحقق نخواهد یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار