به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، جلسه شورای اداری استان صبح امروز به ریاست مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران کل دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی و سایر اعضای این شورا در سالن جلسات شهید عطایی استانداری برگزار شد.

در این جلسه، سرهنگ وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان به تشریح برنامه های سپاه شهدا و بسیج استان برای ایام ماه مبارک شعبان و روز پاسدار و جانباز پرداخت.

وی همچنین در رابطه با اقدامات سپاه و بسیج در رابطه با حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی در استان توضیحاتی را ارائه کرد.

فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این جلسه برنامه های این بنیاد برای اعیاد شعبانیه و تکریم از ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و جانبازان را تشریح نمود.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه به تبیین کلیات، نقشه راه، برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گزارش دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی را در این زمینه ارائه نمود.

وی سالجاری را بعنوان نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه و آغاز دهه دوم سند چشم انداز بیست ساله بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: در آذربایجان غربی نیز اقدامات مربوط به تدوین برنامه ششم توسعه در حال انجام و ارکان مربوط به نظام تدوین برنامه ششم توسعه نیز مشخص شده است.

حضرتی اضافه کرد: در همین راستا و برای بررسی و تدوین برنامه ششم توسعه استان،  6 کارگروه همراه با کمیته هایی ذیل آن، پیش بینی شده است و امیدواریم در انتهای تدوین این برنامه، تصویر روشنی از وضعیت استان و چشم انداز توسعه آن داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در رابطه با اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در برابر تهدیدات و مخاطرات مقاوم باشد و هوشمندانه از تحولات فناورانه و اقتصادی دنیا برای پویایی و رشد اقتصادی کشور استفاده کند؛ اگر اتفاقی در ساختار اقتصادی کشور رخ دهد، اقتصاد مقاومتی می تواند شرایطی را مهیا کند که سیستم تاب آوری لازم را داشته باشد و اقتصاد را در مسیر تعادلی جدید قرار دهد.

حضرتی افزود: اگر همه ارکان کشور، همه تلاششان را با این امکانات موجود در جهت بهره وری بیشتر، تعاملات هوشمندانه با دنیا، ارتقای تولید، اقتصاد دانش بنیان و عدالت بنیان و تنظیم بودجه با وابستگی حداقلی به نفت قرار دهند، آنگاه کشور بطور واقعی در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد و شاخص های اقتصادی کشور بهبود می یابد.

وی همچنین از دستگاههای اجرایی استان خواست برش استانی مربوط به سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را در حوزه خود تدوین، جمع بندی و به دبیرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ارسال نمایند.