مطلبی خبر داد:
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: 42 شهرداری در استان آذربایجان غربی فعال است.
کد خبر: ۲۵۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 05 July 2016

به گزارش خبرنگار تابناک (آذربایجان غربی)، سیف الله مطلبی در آیین تودیع و معارفه شهردار جدید تازه شهر در محل سالن جلسات شهرداری تازه شهر اظهار کرد: 42 شهرداری در استان فعال است و امسال یک هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده استانی و کشوری به شهرداری های استان اختصاص داده شده است.

وی با اعلام این که سال گذشته مجموع بودجه مصوب شهرداری های استان 17 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است، افزود: سال گذشته نیز 940 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به تمامی شهرداری های استان پرداخت شد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بر اساس بند(ی) تبصره 6 قانون بودجه، 84 میلیارد ریال هم برای کمک به پروژه های نیمه تمام شهرداری های استان پرداخت شده است.
مطلبی با اشاره به این که تا پایان سال هم 9 هزار تن قیر رایگان در بین شهرداری های زیر 50 هزار نفر استان توزیع می شود، افزود: در کنار اعتبارات توزیعی بین شهرداری ها، ماشین آلات آتش نشانی و قیر برای شهرداری های بالای 20 هزار نفر جمعیت با سهم یک سومی شهرداری ها و دو سومی سهم دولت و برای شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تا پایان شهریورماه اجرای اصلاح ساختار سازمانی شهرداری های 42 گانه استان به اتمام خواهد رسید.

«سعید مقدم» به عنوان شهردار جدید شهر تازه شهر معرفی شد

فرماندار شهرستان سلماس هم در این مراسم گفت: شهردار باید نگاهی جامع و همه جانبه به مسایل شهری داشته باشد و به ساختن شهر سالم، سبز، روان، زیبا، با فرهنگ، ایمن و شهر شاد فکر و اقدام کند و همین مساله نشان می دهد که شهرداران چه وظایف سنگین و حساسی را بر عهده دارند.

مسعود حاجی علیلو افزود:شهرداران باید مساله اقتصاد شهر را به صورت جدی دنبال کنند و برای تقویت و افزایش آن برنامه داشته باشند چرا که هر چه اقتصاد شهری و درآمد و رفاه مردم افزایش یابد، مشارکت آنها و همیاری آنها با مدیران شهری بهتر و بیشتر خواهد شد.
در این مراسم سعید مقدم به عنوان شهردار جدید شهر تازه شهر معرفی و از زحمات حسن یونسی شهردار قبلی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار