مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر استان، 3.3 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۲۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 22 April 2015

علی بهادری عصر در بازدید از آغاز کوچ عشایر به میان بندهای دامنه کوه های آرارات در منطقه بورالان ماکو افزود: 9.4 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی را عشایر تشکیل می دهند و طبق آخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیت عشایری استان 103هزار نفر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، 12 ایل و 21 طایفه مستقل با 15 هزار و 599 خانوار در آذربایجان غربی زندگی می کنند.

وی اظهار کرد: بیشترین جمعیت عشایری آذربایجان غربی در شهرستان های ماکو، پلدشت و چالدران زندگی می کنند و این استان، سومین استان عشایر نشین کشور به شمار می رود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی درباره طرح های در حال اجرا در حوزه عشایری استان گفت: مرمت ایل راه ها، بهسازی چشمه ها، احداث کانال و استخر برای عشایر از جمله این طرح ها به شمار می رود که با هزینه 13 میلیارد ریالی اختصاص یافته به اجرا در می آیند.

بهادری از اختصاص اعتبار 2 میلیارد ریالی برای طرح آبرسانی سیار به عشایر منطقه ماکو نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با اختصاص این اعتبار بتوانیم بخش عمده ای از مشکل آب این منطقه را حل کنیم.

در ماکو و چالدران، چهار هزار و 33 خانوار عشایری با جمعیت 27 هزار نفری زندگی می کنند که با آغاز اردیبهشت ماه به میان بندهای دامنه آرارات کوچ کرده و اوایل خرداد ماه به سمت ییلاق های ماکو حرکت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار