نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه موافق نیستم که نمایندگان فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم بدون تایید صلاحیت به کار خود ادامه دهند.
کد خبر: ۲۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 30 April 2015

موید حسینی صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به هیچ وجه موافق نیستم نمایندگان فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم بدون تایید صلاحیت به کار خود ادامه دهد و غیر از این تبعیض محسوب می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بر تایید صلاحیت مجدد نمایندگان مجلس بعد از چهار سال تاکید کرد و ادامه داد: به هیچ وجه موافق نیستم نمایندگان فعلی بدون تایید صلاحیت به کار خود ادامه دهند چراکه انسان جایزالخطا بوده و امکان دارد در طول چهار مسائل و مشکلاتی رخ دهد.

وی تصریح کرد: هیئت اجرایی گاها می‌تواند مشکل‌ساز و به صورت غیرقانونی و جهت دار باشد چراکه این موضوع بارها مشاهده شده که در هیئت اجرایی افرادی روی کار می‌آید و ترکیب هیئت اجرایی به گونه‌ای می‌شود که این افراد اعمال نظر شخصی کرده و گاها مسائل شخصی را دخیل می‌کند باید این مسئله باید رفع شود ولی تایید صلاحیت نمایندگان در هر دوره کاملا ضروری است و غیر از این تبعیض محسوب می‌شود.

حسینی صدر افزود: باید سازوکارهای هیئت اجرایی نیز به گونه‌ای باشد که ترکیب هیئت اجرایی براساس مدارک باشد نه اینکه یک سری نظرات شخصی اعمال شود گاها اعمال نظرات شخصی در هیئت اجرایی به عینه مشاهده شده است به هر حال امکان دارد نماینده با فردی اختلاف سلیقه داشته باشد و به خاطر بحث‌های نظارتی که در طول دوره نمایندگی انجام داده برخی از افراد اختلاف نظرهایی داشته باشند که باید از این اعمال نظری شخصی جلوگیری شود.

وی با ابراز مخالف خود با اینکه بدون تایید صلاحت نمایندگان به کار خود ادامه دهد، متذکر شد: هر انسانی که احساس کند روی رفتارش نظارتی نیست احتمال دارد به خطا دچار شود و احتمال دارد به اشتباه مرتکب شود بنابراین نمایندگان در پایان هر چهار سال باید رفتار، تصمیمات و عملکردشان مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر مشکلی باشد یا خطای عمدی یا سهوی صورت گیرد طبیعی است نمایندگان صلاحیت تایید نخواهند شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در عین باید در خصوص نمایندگانی که به عنوان مقامات طبق قانون منصوب می‌شوند اشخاصی که رقیب انتخاباتی هستند و اشخاصی که جهت‌گیری انتخاباتی دارند در ترکیب هیئت اجرایی قرار نگیرند و این موضوع یک آفت محسوب می‌شود.

حسینی صدر ادامه داد: در برخی موارد به عینه مشاهده شده که در ترکیب هیئت اجرایی به عنوان امنای مردم افرادی قرار می‌گیرند که ستاد انتخابات طرف مقابل را مدیریت می‌کنند و هزینه‌های انتخاباتی شخصی را تامین می‌کنند و این افراد نمی‌توانند منصفانه در هیئت اجرایی فعالیت کنند باید این موضوع در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار