مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري آذربايجان غربي در سخناني با اشاره به تلاش 30 ساله بازنشستگان گفت: بازنشستگی فصل نوینی از زندگی است و آغازی برای زندگی با شیوه و ایده های جدید است و اظهار امیدواري نمود این دوران جدید ازپر بارترین  و با نشاط ترین مراحل زندگی بازنشستگان باشد.

عطاپور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري در خصوص كاهش آسيب هاي اجتماعي ، بر ارائه آموزش هاي مهارتي به آسيب ديدگان اجتماعي تأكيد كرد.

وی لازمه کاهش پیامدهای ناشی از آسیب های اجتماعی را کار جهادی و تلاش مضاعف دولتمردان خواند و افزود : ارائه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي گامي اساسي در كاهش اين معضل است.

محسن مددي مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به اهميت و نقش بازنشستگان از خدمات ارزنده وصادقانه اين افراد در طول دوران خدمت تقدير و تشكر نمود و اظهار داشت: بی شک تربیت نیروی انسانی ماهر  ،متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکار ناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می گردد و اشتغال جوانان جوياي كار ، بهبود معيشت آحاد جامعه حركتي  است  در راستاي نظام مقدس جمهوري اسلامي كه  مرهون تلاش هاي دوران  جواني و روزهاي خوش زندگاني بازنشستگان اين مجموعه است.

مددي با بيان اينكه بازنشستگی پایان کار نیست گفت: باید از پتانسیل قوی و تجربیات ارزنده بازنشستگان استفاده شود و نباید همیشه جوانان با آزمایش و خطا کار را جلو ببرند.

وي تکریم بازنشستگان ، حفظ حرمت آنان و ارائه خدمات سریع ، آسان و با کیفیت به آنان را مهمترین اولویت مجموعه بزرگ آموزش فني و حرفه اي دانست.

در پایان این مراسم  با اهدای یک جلد کلام ا... مجید  و لوح تقدير از زحمات همکاران بازنشسته تقدیر  گردید.