برخی رانندگان تاکسی ثبت‌نام کننده به‌عنوان سرویس مدارس ارومیه از بروز بی‌نظمی و نابسامانی در امورات مربوط به تسویه‌حساب پیمانکاران گلایه دارند. این در حالی است که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه راه‌حل منطقی در این خصوص را ارائه و خواستار توجه جدی رانندگان شد.
کد خبر: ۳۴۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 11 December 2016

   
به گزارش اروم‌نیوز ، از آغاز سال‌تحصیلی جدید و با هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش، پیمانکارانی برای سهولت در امر انتخاب تاکسی‌ها به‌عنوان سرویس مدارس معرفی شدند.

با این اقدام مسئولین مربوطه، از همان ابتدا شاهد نارضایتی‌ها و اعتراضات مختلف از سوی رانندگان تاکسی‌های بوده‌ایم که به‌دلیل بدقولی‌های رخ داده از سوی پیمانکاران معرفی‌شده و نیز قبول‌نکردن مسئولیت از سوی متولیان امر رخ داده است.

حال که نزدیک به 3 ماه از آغاز سال‌تحصیلی گذشته و به‌نوعی می‌شود گفت که یک‌سوم از سال‌تحصیلی 96 - 95 را پست سر گذاشته‌ایم‌ همچنان شاهد ادامه این اعتراضات و نیز نارضایتی رانندگان تاکسی یا همان سرویس‌های مدارس ارومیه هستیم.

این اعتراضات و نارضایتی‌ها بازهم به‌دلیل بدقولی پیمانکاران به‌خصوص تنی چند از پیمانکاران بوده که به دلایل نامعلوم از پرداخت حق رانندگان خودداری کرده و این حق را به زمان دیگری موکول می‌کنند!

البته جالب است که این پیمانکاران هیچ زحمتی ندارند جز عقد قرارداد با مدارس و رانندگان که هرساله توسط خود مدارس و رانندگان انجام می‌شد. شاید این به‌معنای حق‌خوری از رانندگان تاکسی یا اینکه ممانعت از دادن حق قانونی رانندگان باشد چراکه پس از گذشت 3 ماه از آغاز سال‌تحصیلی همچنان چشم‌انتظار دریافت مبلغی هستند که حق قانونی و ذاتی خودشان بوده و نباید برای دریافت آن دنبال پیمانکار یا همان واسطه‌ها باشند!

در همین راستا و پس از اعتراض تعدادی از رانندگان تاکسی در خصوص عدم تمکین پیمانکاران به قوانین و مواد قرارداد، گفت‌و‌گویی با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه ترتیب دادیم تا پیگیر موضوع و نیز دلایل این اتفاقات باشیم.

«فخرالدین معصوم‌زاده» در ابتدا اشاره‌ای به دلایل انتخاب پیمانکاران داشت و گفت: این قانون در کارگروه ماده 18 تصویب شده و سازمان تاکسیرانی مکلف به اجرای آن است چراکه مصوبه هیات وزیران این بوده که تاکسیرانی با معرفی پیمانکاران به آموزش و پرورش نسبت به ساماندهی وضعیت سرویس مدارس اقدام کند.

وی افزود: در همین راستا 16 پیمانکار با فراخوان عمومی اعلام آمادگی کردند که پس از طی مراحل در آموزش و پرورش به‌عنوان نمایندگان این سازمان در مدارس معرفی شده و نسبت به انتخاب و عقد قرارداد با تاکسی‌ها فعالیت خود را شروع کردند.

این مسئول، البته از همکاری نکردن برخی مدارس با پیمانکاران و سرباز زدن از قبول قانون نیز انتقاد کرده و خاطرنشان کرد: برخی مدارس و البته اولیای دانش‌آموزان از پذیرش شرایط سرباز زده و در خصوص انتخاب رانندگان به همان وضعیت سابق تمکین کردند تا سرویس‌های سال‌های قبل دانش آموز خود را برای امسال نیز انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه، همچنین از دریافت صلاحیت توسط رانندگان تاکسی برای حضور در مدارس به‌عنوان سرویس دانش‌آموزان خبر داد و ابراز داشت: در خصوص برخی نابسامانی‌ها و نیز عدم‌تمکین برخی پیمانکاران به قوانین بایستی از سوی رانندگان اعلام کتبی شود تا سازمان تاکسیرانی ضمن احضار پیمانکاران نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کند.

وی بیان داشت: متاسفانه رانندگان تاکسی حاضر به این کار نیستند و به همین دلیل مشکلاتی در خصوص تعیین تکلیف موضوع بروز داده است.

معصوم‌زاده، در پایان تاکید کرد: کمیته انضباطی سازمان تاکسیرانی در خصوص اعلام کتبی رانندگان نسبت به تعیین تکلیف موضوع اقدام می‌کند و قطعا حقوق پایمال‌شده را احیا خواهد کرد.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار