نقاط حادثه خیز جاده قره کلیسا با هدف ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مجموعه جهانی قره کلیسا اصلاح و ساماندهی می شود.
کد خبر: ۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،محمدامین شاطویی رئیس اداره راه و شهرسازی چالدران اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی نقاط حادثه خیز جاده قره کلیسا با هدف ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده از مجموعه جهانی قره کلیسا نقاط حادثه خیز در جاده منتهی به این مجموعه جهانی اصلاح و ساماندهی می شود.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای ایمنی جاده و حذف نقاط حادثه خیز موجود در این جاده که منجر به تصادف میشود اجرا می گردد.

این کلیسا بر فراز تپه ای در دشت چالدران بنا شده و همه ساله تعداد کثیری از مسیحیان داخل و خارج از کشور برای شرکت در مراسم ویژه مذهبی از این کلیسا دیدن می کنند.

قره کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای عالم مسیحیت به شمار می رود . قدمت قره کلیسا به  قرون هفتم و دوازدهم میلادی برمی‌گردد. این کلیسا در 20 کیلومتری شمال شرق شهرستان چالدران بر مزار تاتائوس حواری حضرت مسیح (ع) احداث شده و به دلیل معماری بی‌نظیرش در تیر ماه سال 87 به عنوان نهمین اثر ثبت شده کشور در سی و دومین نشست میراث جهانی یونسکو در کبک کانادا در فهرست آثار تاریخی جهان قرار گرفت و ثبت جهانی شد.

دو راه برای رسیدن به قره کلیسا وجود دارد: راه اول از طریق تبریز است. فاصله تبریز تا قره کلیسا حدود 270 کیلومتر است و از شهرهای مرند، قره ضیاءالدین و شوط میگذرد. از شوط تا قره کلیسا حدود 35 کیلومتر است. قره کلیسا تقریباً در میانه راه شوط به چالدران قرار گرفته است.که این راه بهتر از راه دوم است.

مسیر دوم از ارومیه شروع می شود. فاصله ارومیه تا قره کلیسا حدود 275 کیلومتر است و لازم است شهرهای سلماس، خوی و چالدران را پشت سر بگذارید. جاده خوی به چالدران با مسافت حدود 100 کیلومتر، کوهستانی و نسبتاً فرعی است.بخش حادثه خیز راه رسیدن به قره کلیسا همین راه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار