رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در سال 96 بودجه پارک علم و فناوری 200 درصد افزایش یافت و امسال نیز این بودجه رشد داشته و برای سال آینده نیز افزایش 86 درصدی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۷۲۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 05 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسن حیدری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز پارک علم و فناوری زمانی ارزش پیدا می‌کند که بخشی از مشکلات جامعه را حل کرده و ارزش افزوده در اقتصاد ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون صاحبان تخصص و بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و شغل مدنظر آنها وجود ندارد و بنابراین شکافی در بازار نیروی کار وجود دارد و به همین سبب، برخی از ژن‌های برگزیده به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و برخی نیز که در داخل کشور باقی می‌مانند از وضعیت موجود ناراضی هستند.

وی افزود: علاوه بر آن هم اکنون چشم‌انداز برای اشتغال دولتی مناسب نیست و باید جوانان تشویق شوند تا برای خود شغلی ایجاد کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اینک دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی سوق می‌یابند اظهار کرد: اگر 25 درصد دانشجویان به سمت کارآفرینی هدایت شوند اشتغال‌آفرینی برای سایر افراد نیز ایجاد می‌شود.

ضرورت ایجاد ثروت از فرهنگ

وی با تاکید بر اینکه از اقتصاد فرهنگ و خلاق نباید غافل شد بیان کرد: باید یک صنایع خلاق ایجاد شده و از فرهنگ، ثروت ایجاد شود تا در این صورت فرهنگ حفظ شده و به آن ارزش و بها داده شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره شهر خلاق با همکاری شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: در این جشنواره، فرد ایده‌های خود را ارائه داده و شهرداری ارومیه نیز برای پیاده‌سازی ایده‌ها اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به ایجاد مراکز نوآور و مراکز رشد در شهرستان‌های استان تصریح کرد: مراکز رشد و نوآور در خوی، مهاباد و ماکو ایجاد می‌شود.

حیدری در ادامه اظهار کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از پایان‌نامه‌های دانشجویی، با احساس نیازهای فناوری حمایت می‌کند.

اخذ ردیف بودجه مستقل برای پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در سال 95 برای پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ردیف بودجه مستقل اخذ کرده است گفت: در سال 96 بودجه پارک علم و فناوری 200 درصد افزایش یافت و امسال نیز این بودجه رشد داشته و برای سال آینده نیز افزایش 86 درصدی پیش‌بینی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌‌غربی با اشاره به اینکه امسال مبلغ 9 میلیارد تومان بودجه به پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافت تصریح کرد: در این رابطه مبلغ 6 میلیارد تومان آن در سال آینده و سه میلیارد تومان نیز در سال 99 تخصیص می‌یابد تا کارهای عمرانی سریع‌تر پیش برود.

وی در ادامه افزود: تا اول اسفند امسال میزان درخواست ثبت اختراع نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته و حمایت مالی پارک نیز نسبت به سال گذشته روند رشد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار