معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها و مسیل های تا پایان خرداد ماه ممنوع هست و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد
کد خبر: ۷۴۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 11 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی پریسا عابد پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد سیل در فصل سیلاب برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها و مسیل های تا پایان خرداد ماه ممنوع هست و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: با آغاز فصل سیلاب که از 15 آبان ماه هر سال شروع و تا پایان خرداد ماه هرسال ادامه دارد و در این باز هیچ گونه مجوزی برای برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها صادر نمی شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در مدت زمان فصل سیلاب که با ممنوعیت برداشت مصالح شن وماسه مواجه هستیم ، برداشت از مناطق حساس و سیل خیز که ازسوی شرکت آب منطقه ای استان اعلام می گردد و نیاز به لای روبی داراند مجوز برداشت صادر می گردد.

پریسا عابد پور افزود: برای پروژه های عمرانی از بابت برداشت مصاح شن و ماسه ممنوعیتی وجود ندارد و این پروژه ها جزو مستثنائات هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به عملکرد واحد شن و ماسه این معاونت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 91 فقره مجوز برداشت مصالح شن وماسه رودخانه ای در استان به حجم 972 هزارو 435 متر مکعب جهت مصرف در پروژه های عمرانی و واحدهای شن وماسه صادر گردید.

عابدپور یادآور شد: هرگونه برداشت مصالح از مسیل ها ، بستر رودخانه ها، خاک روس و مصالح کوهی برای تمامی پروژه های دولتی و خصوصی با دریافت مجوز برداشت از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مجاز می باشد در غیر این صورت برداشت غیر مجار محسوب وبا برخورد قانون روبرو خواهند شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار