مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی :گذر از رویکرد حمایتی به رویکرد توانمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد، به طوری که هم اکنون نگاه‌ها و مواضع بیشتر جنبه حمایتی دارد.
کد خبر: ۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 24 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس،هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: مطالعات کامل، علمی و پژوهشی باید انجام گیرد، تاکنون پژوهش دقیق، کامل و مستند در سطوح دانشگاهی انجام نشده است، تا بدانیم در حوزه جوانان چه مسائل و مشکلاتی داریم، این قبیل مطالعات در سطح کشور کم بوده و یا اینکه اصلا وجود ندارد.

وی نبود جامعیت در برنامه‌های اجرایی حوزه جوان، ادغام اداره تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان، برخورد کلیشه‌ای با بحث جوانان و نبود نگاه کارشناسی نسبت به مباحث این مقوله را از جمله مشکلات موجود برشمرد، گفت: یکی از مسائل مهم نیز وجود داشتن نگاه مسئله‌محور به برنامه‌های حوزه جوانان است.در خصوص مسائل جوانان باید نگاهی فرابخشی داشت.

عطاپور با اشاره به اینکه خوشبختانه هم اکنون رویکرد سازمان‌ها و نهادهای مختلف در ارتباط با مسائل حوزه جوانان برنامه‌محور شده است، خاطرنشان کرد: در این صورت میزان موفقیت‌ و دستاوردها در راستای رفع مشکلات جوانان و تامین نیازهای طبیعی آنها به مراتب بیشتر و امکان‌پذیرتر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در صورت پاسخ‌دهی مناسب به نیازهای جوانان مسئله و مشکل چندانی برای آنها بروز پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: گذر از رویکرد حمایتی به رویکرد توانمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد، به طوری که هم اکنون نگاه‌ها و مواضع بیشتر جنبه حمایتی دارد.

وی با اظهار اینکه وجود نگاه حمایتی از صنعت، کشاورزی و ... به حوزه جوان سرایت پیدا کرده است، بیان داشت: به جای حمایت از جوانان باید درراستای توانمندسازی، تقویت مهارت‌ها و ارتقای سطح توانمندی آنها گام برداشته شود، که این مهم در صورت داشتن رویکرد برنامه‌محور قابل تحقق است.

عطاپور ضرورت داشتن نگاه فرابخشی و همکاری بین نهادها و سازمان‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پاسخ به نیازها و ملزومات جوان جامعه به تنهایی وظیفه وزارت ورزش و جوانان نبوده، و همه دستگاه‌های اجرایی برای تعامل و تشریک مساعی در این زمینه آمادگی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار