دبیر جشنواره زیر سایه خورشید :
دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی : فرهنگ‌سازی زیارت از راه دور، ایجاد نشاط دینی و ولایی در استان و ایجاد تعادل و توازن در مراسمات مذهبی از اهداف برگزاری جشنواری زیر سایه خورشید است.
کد خبر: ۷۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 16 August 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره برای هفتمین بار متوالی در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی زیارت از راه دور، ایجاد نشاط دینی و ولایی در استان و ایجاد تعادل و توازن در مراسمات مذهبی از اهداف برگزاری جشنواری زیر سایه خورشید است.
مهدی کاتب با بیان اینکه 18 الی 20 هزار مخاطب به صورت مستقیم با این جشنواره ارتباط دارند افزود: فرصت سازی تبلیغی و تعظیم شعائر که وظیفه‌ای برای تمامی مسلمانان است از سایر اهداف برگزاری این جشنواره معنوی است.
وی تصریح کرد: خدام حرم مطهر رضوی روز پنجشنبه 29 مرداد ماه وارد ارومیه شده و نخستین برنامه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه و سعادت، استاندار آذربایجان‌غربی است.
وی گفت: دیدار با خانواده معزز شهدا، حضور در زندان‌ها، دیدار با پیشکسوتان قرآنی، دیدار با طلبه‌ها، و حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های روز جمعه خادمین حرم رضوی در ارومیه است.
کاتب با اشاره به سایر برنامه‌های حضور خدام در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: حضور در شهرهای تکاب، شاهین‌دژ، نقده و شهرستان‌‌های محمد‌یار و کشاورز در روز شنبه و حضور در شهر چالدران از برنامه‌های روز یکشنبه است.
دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی با بیان اینکه خادمین حرم رضوی روز سه‌شنبه در سلماس و نوشین شهر حضور پیدا می‌کنند، گفت: برنامه جشن میلاد امام‌ رضا(ع) نیز روز چهارشنبه در سالن 2 هزار نفری شهید باکری ارومیه با حضور خادمین حرم رضوی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
کاتب گفت: کاروان خادمان حامل پرچم متشکل از 5 خادم و یک مبلغ بوده و این جشنواره یازده شهرستان و 3 شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی حامی کشوری و دارالحافظین قرآن‌کریم حامی استانی این جشنواره است تصریح کرد: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، استانداری آذربایجان‌غربی، ائمه جمعه در سطح استان، فرمانداری‌ها، شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، اداره‌کل ورزش و جوانان استان، شرکت توزیع برق  آذربایجان‌غربی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از حامیان برگزاری این جشنواره هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار