علی باقرزاده:
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:هر فرد بی‌سوادی که اقدام به سوادآموزی خود کند مبلغ 130 هزار تومان به صورت نقدی دریافت مي کند.
کد خبر: ۸۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴ 27 August 2015

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:هر فرد بی‌سوادی که اقدام به سوادآموزی خود کند مبلغ 130 هزار تومان به صورت نقدی دریافت مي کند.

به گزارش خبرنگار تابناک آذربايجان غربي ،رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست خبري با اصحاب رسانهگفت: باسوادترین استانهای کشور به ترتیب مازندران، تهران، البرز، سمنان و اصفهان بوده اما متاسفانه استانهای سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمان، لرستان و خراسان شمالی از درصد باسوادی کمتری برخوردارند.

باقرزاده در خصوص فواید و آثار سوادآموزی در کشور بيان کرد:گزارشهای جهانی نشان می دهد که با سواد شدن افراد حداقل در مقطع ابتدایی دارای سه اثر شامل کاهش فقر، افزایش مشارکت‌های اجتماعی، افزایش آستانه تحمل و سلامت و کاهش بیماریهای ناشی از ابتلا به بیماریها است.

وي از اینکه مشکل کشور در امر سوادآموزی"رایگان" بودن آن ابراز تأسف کرد و افزود: در این باره بسیاری از افراد باسواد نیز علاقه‌ و گرایشی به سوادآموزی ندارند بنابراین در اینجا نقش رسانه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده و آنان می‌توانند با تبلیغ و ترویج فواید اجتماعی، فردی و فرهنگی سواد و ایجاد انگیزه در آنان، آمار بی‌سوادی کشور را کاهش دهند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه از برنامه‌های بسیار مهم سازمان نهضت سوادآموزی "توسعه سوادآموزی" است گفت: بی‌تردید سواد، زیرساخت و پایه محسوب شده و کسی که سواد نداشته باشد، ضمن اینکه به خود ضرر می‌زند، نمی‌تواند امکان پیشرفت کودکان خود را نیز فراهم کند.

باقرزاده با اشاره به مشوق‌های جذب این سازمان برای سوادآموزی افراد گفت:در این باره هر فرد بی‌سوادی که اقدام به سوادآموزی خود کند مبلغ 130 هزار تومان به صورت نقدی دریافت کرده و علاوه بر آن مبلغ 670 هزار تومان نیز به فردی که به آموزش فرد بی‌سواد کمک کند پرداخت می‌شود.

وی افزود: هر فرد باسوادی می‌تواند سالانه به آموزش 25 نفر اقدام کرده و برای خود فرصت اشتغال فراهم کند اما نباید از آموزش و پرورش انتظار استخدام داشته باشد چون این کاری موقتی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه منابع اعتباری سوادآموزی در آذربایجان‌غربی تامین می شود بیان کرد: سال گذشته دوازده و نیم میلیارد و امسال 25 میلیارد تومان برای این استان در امر سوادآموزی اختصاص یافته است.

شايان ذکر است اکنون در سازمان نهضت سوادآموزی آموزش مهارتهای اولیه حساب، تحکیم سواد و توسعه آن در دستور کار قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار