حسن کلامی:
به گفته رئیس سازمان داروسازان آذربایجان‌غربی : هم‌اکنون با کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی و 200 هزار کارکن درمانی مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 29 August 2015

رئیس سازمان داروسازان آذربایجان‌غربی با تبریک روز پزشک درمراسم آیین گرامیداشت مقام پزشک که در شامگاه پنجشنبه برگزار شد بیان کرد: متاسفانه براساس اظهارات وزیر بهداشت، هم‌اکنون با کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی و 200 هزار کارکن درمانی مواجه هستیم.

حسن کلامی با ابراز نارضایتی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در جامعه اظهار داشت: این طرح با پول تزریقی در حال اجرا بوده و زیربنا و راهبرد آینده‌نگر ندارد بنابراین عوارض آن برایمان نگران کننده است.

.مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان ،گفت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، 50 درصد هزینه درمان، توسط بیمه شدگان پرداخت می‌شد اما با اجرای این طرح،هزینه‌ها کاهش یافت.

شیرزاده اظهار کرد: با وجود اینکه در طرح تحول نظام سلامت، هزینه‌های بسیاری به این سازمان تحمل شد اما سازمان تامین اجتماعی، همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت و درمان دارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی، سازمانی عمومی و غیردولتی بوده و منابعش را از طریق پرداخت حق بیمه مردم تامین می‌کند.

شایان ذکر است که 40 میلیون ایرانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند نباید اجازه داد که عده ای زمینه بی اعتمادی بی جا به پزشکان را فراهم کنند چراکه در این صورت بیش از پزشکان، نظام سلامت در جامعه مورد بی توجهی قرار می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: نباید خدمات خالصانه پزشکان در نقاط مختلف کشور و آذربایجان غربی مورد غفلت قرار گیرد چراکه این قشر حیاتی ترین فعالیت ها را در جامعه انجام می دهند.
وی با اشاره به تلاش همه اقشار برای توسعه و پیشرفت جامعه اظهار کرد: فعالیت جامعه پزشکی قابل مقایسه با دیگر اقشار نیست چراکه این افراد با جان مردم سر و کار دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: پزشکان به صورت کامل در خدمت بیماران هستند و در راستای علاج بیماری آنان می کوشند که این امر شایسته قدردانی است.

از 67 پزشک شامل پزشکان سازمانهای نظام پزشکی، تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح، کمیته امداد و پزشکی قانونی تجلیل شد.
چهار نفر از این پزشکان شامل دکتر کمال خادم وطن متخصص قلب، معصومه ربیع پور فوق تخصص ریه، معصومه آتش پیکر پزشک عمومی شاغل در مرکز بهداشتی شهریار ارومیه و مصطفی درخشان فر متخصص داخلی شاغل در چالدران به عنوان پزشکان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار