کد خبر: ۱۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازتسنیم، خسروی فرماندار بوکان اظهار داشت: شهرداری طویل‌ترین دستگاه شهرستان است که کانون توجه مردم است و از موضوعی همچون تهیه مسکن گرفته تا امورات رفاهی مردم را به طور مستقیم و غیرمستقیم در بر می گیرد و چون دستگاه عریض و طویلی است امکان خط در آنجا بسیار است.

خسروی که در جلسه شورای اداری این شهر سخنرانی میکرد با بیان اینکه شوراها اصیل‌ترین و مهمترین پایه نظام جمهوریت هستند و می‌توانند بازوی پر توان برای مدیریت شهری باشد افزود:برنامه‌ریزی علمی در شورا می‌تواند سبب پیشرفت شهر شود و اگر شهردار از تمام ظرفیت‌ها کمک گیرد می‌تواند شهر بوکان را در همه عرصه‌ها متحول کند.

فرماندار بوکان خطاب به میرحسامی شهردار جدید بوکان اظهار داشت: چون شما با اتفاق آرا شورای شهر انتخاب شده‌اید بنابراین هیچ بهانه‌ای برای کاستی و قصور نباید مطرح باشد و مدیران متناسب با مسئولیتی که بر عهده دارند باید دست به دست هم داده و مشکلات شهر را حل کنند.

علی داداش‌زاده مدیر کل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی نیز در مراسم معارفه شهردار بوکان اظهار داشت: شهرداری سازمانی است که وظایف متنوعی دارد به طوری که ما هر روز که از خواب بیدار می‌شویم با این خدمات مختلف از جمله برف‌روبی و جمع آوری زباله و امثالهم روبرو هستیم و اگر این خدمات ناقص انجام شود مردم معترض می‌شوند.

علی داداش‌زاده گفت: مسئولیت شهرداری امر سنگینی است بنابراین لازم است همیشه در انتخاب شخص برای این مسئولیت بسیار دقت شود چون هر کسی نمی‌تواند عهده‌دار این مسئولیت سنگین شود.

وی بیان کرد: آنچه امروزه بیش از پیش مسئولیت شهردار را سنگین کرده این است که دیگر نمی‌توان شهرها را بر اساس کمک‌های دولتی و آنچه به عنوان عوارض از شهروندان دریافت می‌کنند اداره کرد، امروزه مدیریت شهرها، نگهداری و تأمین هزینه شهرداری را بایستی با مشارکت شهروندان و سرمایه خود شهروندان اداره کرد و اگر مشارکت شهروندان در حوزه شهری نباشد هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و هیچ شهرداری قادر به پیشرفت نخواهد بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ‌افزود:یکی از موضوعاتی که شورا و شهرداری باید به آن توجه کنند بحث سرمایه‌گذاری است. همچنین موضوع دیگری که شهرداری باید بدان توجه ویژه داشته باشد مشارکت شهروندان در تعمیر و نگهداری شهر با شورا و شهرداری است به طوری که اگر شهروندان در دفن زباله کمک کنند بیش از 25 درصد از اعتبارات و بودجه شهرداری را که به خود اختصاص داده است کاسته می‌شود و اگر شهروندان با شورا و شهرداری رابطه خوب و تعامل داشته باشند حتی در نظافت معابر و خیابان‌ها از هزینه‌های شهرداری کاسته می‌شود و اگر این تعامل وجود نداشته باشد هزینه‌های شهرداری بالا می‌رود.

وی گفت: اگر مابین اعضای شورا همدلی نباشد روند توسعه شهر کند می‌شود و شهری که بین مدیران آن هماهنگی وجود داشته باشد پیشرفت خوبی خواهد داشت و زمینه و بستر با وجود این مدیران برای رشد شهر بوکان فراهم است و فقط باید بستر و همکاری و مشارکت مردم فراهم شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استاندار آذربایجان‌غربی به کمک‌های دولت در چند سال اخیر که برای شهرداری‌های کل استان در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: در سال 91 این کمک ها از منابع مختلف 71 میلیارد و هشتصد میلیون تومان در سال 92 کمک‌ها 79 میلیارد افزایش پیدا کرده و در 10 ماهه سال 93 با وجود این که قیمت نفت پایین آمده این کمک‌ها به 123 میلیارد تومان بوده رسیده است.

وی به بودجه اختصاص داده شده به شهرداری بوکان در سه سال اخیر اشاره کرد و بیان کرد: در سال 91 بودجه بوکان 14 میلیارد ششصد میلیون تومان در سال 92 این مبلغ 26 درصد افزایش داشته و 18 میلیارد و پانصد میلیون تومان و در سال 93 هم این رقم به 30 میلیارد و هفتصد میلیون تومان رسید و کمک های عمرانی در سال های 91 و 92 و 93 به ترتیب 55 درصد، 61 درصد و 55 درصد بوده است.

داداش زاده تصریح کرد: کمک های دولتی استان برای شهرداری بوکان در سه سال اخیر به ترتیب 3 میلیارد و سیصد میلیون تومان و 4 میلیارد و سیصد میلیون تومان و 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است و همچنین امسال حدود 680 تن قیر به بوکان اختصاص داده شد.

در این مراسم رشید میرحسامی بعنوان شهردار شهر بوکان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار