دانش‌آموختگان و تحصیلکرد‌ه‌های مقاطع دانشگاهی به آموزش‌های فنی گرایش چندانی ندارند.
کد خبر: ۱۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 11 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جمشید اسعدی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی که سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: امروز تغییر در رفتار جوانان و عدم گرایش دانش‌آموختگان به آموزش‌های فنی را شاهد هستیم.

وی ضمن انتقاد از گرایش جوانان به کارهای اداری و پشت‌میز نشینی، اضافه کرد: بیش از 300 رشته مختلف با تنوع‌های گوناگون را به جوانان به صورت رایگان آموزش می‌دهیم ولی جوانان از این کلاس‌‌ها استقبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه دو هدف عمده مبنی بر تقویت هویت ملی جوانان و صیانت از نیروی کار را دنبال می‌کنیم، گفت: در قالب هشت برنامه برای محقق کردن این اهداف برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه با همت دستگاه‌های اجرایی مختلف، بیان داشت: نقاط ضعف و قوت برنامه‌ فوق را باید استخراج و به تصمیم‌گیرندگان استان و کشور ابلاغ کنیم.

اسعدی یکی از اقدامات تاثیرگذار در عملکرد اداره‌کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی را به مرحله اجرا گذاشتن قانون بیمه کارگران ساختمانی، قانون بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی عنوان و تصریح کرد: پیرو ابلاغ دو قانون فوق جمع زیادی از بانوان برای گذراندن دوره‌های آموزشی به این مجموعه مراجعه کردند.

وی جزیره‌ای بودن آموزش مهارت‌‌های فنی و حرفه‌ای، عدم وجود نگاه سیستمی به مقوله منابع انسانی و افزایش بیکاران دانش‌آموخته را از جمله معضل‌های دیگر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تغییر در رفتار جوانان و عدم گرایش آنها به گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه را نبود اسناد بالادستی و لحاظ نکردن افق استانی برای برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد، بیان داشت: از طرف دیگر این مدیران نسبت به توسعه منابع انسانی نگرش قوی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار