مدیریت واحد و یکپارچه در حوزه فرهنگ آذربایجان غربی باید شکل گیرد.
کد خبر: ۱۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ 11 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیروز قادری‌پاکدل در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی سالن جلسات استانداری ترتیب یافـت، اظهار داشت: در این حوزه باید مدیریت واحد و یکپارچه شکل گیرد.

وی به واگذاری بخشی از برنامه‌های فرهنگی و هنری به فعالان بخش خصوصی اشاره کرد، ادامه داد: از ظرفیت‌ نهفته بین اقشار مختلف مردم باید به بهترین شکل استفاده کنیم تا از این رهگذر برنامه‌ها در کمیت و کیفیت رشد کند.

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه متعدد و زیاد بودن متولیان فرهنگی و اجتماعی را نقطه ضعف نمی‌دانیم، ادامه داد: زیاد بودن متولیان این حوزه نقطه قوت است، به شرط اینکه مدیریت واحد در مقوله‌های فرهنگی اعمال شود.

وی به تسهیل در صدور مجوز فعالیت برای موسسات قرآنی، فرهنگی، هنری و ... اشاره کرد و گفت: به این ترتیب استفاده از ظرفیت‌های نهفته بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را دنبال می‌کنیم.

پاکدل‌قادری پایین بودن سرانه درآمد این مجموعه با وجود تنوع اشتغال، مغفول ماندن ابعاد علمی و پژوهشی در حوزه فرهنگ و هنر، نبود مدیریت یکپارچه در حوزه‌های مورد اشاره را نقاط ضعف برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نبود مدیریت یکپارچه و سازمان‌‌یافته در حوزه‌های فرهنگی نتیجه‌ای جز هدر رفتن منابع مالی و موازی‌کاری نخواهد داشت، ادامه داد: باید در این ارتباط رویکردمان را تغییر دهیم.

وی شفاف نبودن کارها و شاخص‌های فرهنگی، پایین بودن سرانه فضای فیزیکی و عدم استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های مردم‌نهاد را دغدغه‌های دیگر دانست، اظهار داشت: از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های فرهنگی استفاده حداکثری می‌کنیم.

قادری‌پاکدل با اظهار به اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه زمینه‌ها اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آماده همکاری با نهادهای مختلف است، ادامه داد: با همکاری و تعامل بین بخشی کارهای فاخر به سرانجام می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار