مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: 656 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان غربی فعالیت دارد.
کد خبر: ۱۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱ 13 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام اباذر بیگی در مراسم سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسجد از صدر اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: مساجد دارای جایگاه و اهمیت والایی بوده و از صدر اسلام تاکنون برکات متعددی از آنان نصیب مسلمانان شده است و شکل‌گیری انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شده و اهمیت مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر هیچ فردی پوشیده نیست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن از جنگ تسلیحاتی خسته شده و به جنگ تبلیغاتی رو آورده است.

وی با بیان اینکه هر مسجد یک کانون و هر کانون یک مرکز ارشاد کوچک در همان محله محسوب می‌شود، تأکید کرد: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد در راستای جذب جوانان به سمت مساجد و آشنایی آنان با مبانی اسلام بیش از پیش گام برداشت.

بیگی با بیان اینکه در سوره لقمان آیه 15 به جهاد کبیر، جهاد علمی و فرهنگی اشاره شده است، متذکر شد: پس از جهاد اکبر، جهاد کبیر از درجه اهمیت و اعتبار بیشتری برخوردار بوده چراکه جهاد کبیر درحوزه علمی و فرهنگی در راستای تحکیم اندیشه‌های سالم و رفتارهای هنجاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم نخست باید ویژگی‌های این نوع جنگ را آنالیز کرده و خوب شناخت و در جنگ نرم نباید با رفتار خشونت‌آمیز برخورد شود چراکه دشمنان در جنگ نرم به صورت نرم ورود پیدا کردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر 656 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان غربی فعالیت دارد که شامل 22 مرکز تخصصی، 37 خانه نور، 13 کانون مصلی، 55 هسته پژوهشی و... است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار