قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 90 درصد برنامه‌های فرهنگی و هنری آذربایجان غربی با همراهی بخش خصوصی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰ 14 March 2015

پیروز قادری پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: 90 درصد برنامه‌های فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی با همراهی فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود، به طوری که باید در راستای استفاده حداکثری از طرفیت‌های این حوزه گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به زیاد بودن سیاست‌گذاران و مجریان فعالیت‌های فرهنگی در مناطق مختلف کشور و آذربایجان غربی، ادامه داد: در این مجموعه از زیاد بودن متولیان فرهنگی استان به عنوان یک نقطه قوت یاد نمی‌شود، زیرا در صورت هماهنگی نهادهای مختلف می‌توان برای غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی اهتمام کرد.

وی به استفاده از فناوری‌های نوین و ارتقای شاخص‌های ملی و استانی در بخش‌های مختلف فرهنگی را از نقاط قوت برنامه پنج ساله پنجم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: الان همه فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، بخش‌های رسانه‌ای، مطبوعاتی، کتا‌ب‌داری و ... به فناوری‌های جدید مجهز هستند.

قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به ضرورت راه‌اندازی مجتمع‌های دیجیتالی در قالب برنامه‌های ششم توسعه اشاره کرد و ادامه داد: در قالب اجرای برنامه فوق برای ایجاد مجتمع‌های دیجیتالی اهتمام خواهد شد، که در سال 1394 نخستین مجتمع کاملا دیجیتالی در استان افتتاح می‌شود.

وی به گسترش شبکه‌های مجازی در بخش‌های متعدد به ویژه بین سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد، گفت: تسهیل در صدور مجوز فعالیت و ایجاد محیط سرمایه‌گذاری برای افزایش تولیدات فرهنگی را در برنامه داریم، به طوری که برای صدور مجوز هیچ‌گونه مبلغی اخذ نمی‌کنیم.

قادری پاکدل با اشاره به اینکه از این رهگذر در راستای تسهیل صدور مجوز فعالیت برای موسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی،هنری و ... اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 50 انجمن فعال در رشته‌های مختلف داریم، که در سطوح ملی یا استانی مشغول فعالیت هستند.

وی ضمن انتقاد از پایین بودن سرانه درآمد حوزه فرهنگ با وجود تنوع اشتغال در این عرصه، گفت: در این حوزه بین 400 تا 500 عنوان شغل می‌توان ایجاد کرد، اما سرانه درآمد نسبت به حجم فعالیت‌ها تا اندازه زیادی پایین است.

قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار اشت: از فعالیت‌ها علمی، تحقیقاتی کاربردی در حوزه‌های فرهنگ و هنر به معنای واقعی غفلت شده است، به طوری که از سال 1384 تاکنون فعالیت پژوهشی اندک در این حوزه انجام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار