استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش وابستگی به بودجه دولتی، عامل مهم تحقق بودجه سازمان همیاری شهرداری ها در استان است که مسوولان این سازمان باید به این سمت حرکت کنند.
کد خبر: ۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸ 14 March 2015

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در جلسه شهرداران و مجمع عمومی شورای سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی افزود: هر چقدر این سازمان بتواند درآمدهای مستقل از فعالیت های اقتصادی دولت داشته باشد، امکان تحقق بودجه پیش بینی شده بیشتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به عملکرد قابل قبول سازمان همیاری شهرداری های استان، بودجه پیشنهادی این سازمان برای سال 94 رشد خوبی پیدا کرده است که با تداوم عملکرد مناسب، درآمدهای پیش بینی شده این سازمان در سال جدید، محقق می شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال جدید، وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود و به سمتی حرکت کنیم که شاهد تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که یک اقتصاد متکی به توانمندی های داخلی است، باشیم.

استاندار آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی را راهی برای برون رفت از مشکلات و چالش های اقتصادی عنوان کرد و خواستار مشارکت، همراهی و نقش آفرینی همه مدیران، مسوولان و مردم در تحقق آن شد.

جبرائیل ایمانی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اصلاح ساختار سازمانی بر اساس نوع و حجم ماموریت ها، ساماندهی نیروی انسانی، بازنگری و تهیه چارت سازمانی با هدف چابک سازی و اصلاح و تغییر ترکیب پرسنلی، تزریق منابع به پروژه های شهرداری ها، رفع مسائل و مشکلات مربوط به بیمه و مالیات پروژه های همیاری و برنامه ریزی برای پرداخت بدهی های مالیاتی و مطالبات کارکنان از جمله مهمترین اولویت ها و اقدامات سازمان همیاری در چند ماه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: جهت گیری سازمان در تنظیم بودجه برای سال جدید، با هدف ایجاد منابع و درآمدهای جدید است و بر همین اساس شاهد افزایش رقم بودجه سازمان در سال 94 نسبت به سال 93 هستیم.

در ادامه این جلسه موضوع تسهیلات سفرهای نوروزی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شهرداران استان به ارائه برنامه های تدارک دیده شده در شهرها برای ایام نوروز پرداختند.

هادی بهادری معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این خصوص گفت: این استان با داشتن یک هزار و 500 اثر تاریخی و سه اثر ثبت شده جهانی، یکی از استان های منحصر به فرد گردشگری در کشور است و باید با برنامه ریزی و اقدامات مناسب، زمینه را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران به ویژه در ایام نوروز در استان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ارتقای جایگاه گردشگری در استان ضروری است چراکه تشکل های مردمی بسیار فعال و خوبی در استان وجود دارند که علاقه مند به فعالیت در حوزه گردشگری هستند.

وی با اشاره به تهیه نقشه راهنمای گردشگری آذربایجان غربی افزود: در نقشه جدید راهنمای گردشگری، چهار محور شمال، غرب، جنوب و مرکز استان به عنوان محورهای گردشگری استان تعیین شده اند که در آن ظرفیت های گردشگری استان به ویژه جاذبه های طبیعی شهرستان های جنوب استان از جمله پیرانشهر، سردشت و اشنویه معرفی شده است.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در در این جلسه گفت: برای برنامه ریزی هر چه بهتر در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی استان، ستاد تسهیلات خدمات سفر در تمام شهرستان های استان تشکیل شده و نسبت به برگزاری چندین جلسه اقدام کرده است.

وی همچنین در ارتباط با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با شهرداری های در خصوص نصب تابلوی راهنمای جاذبه های گردشگری و تاریخی در شهرها، احداث کمپینگ گردشگری برای اسکان مسافران، تهیه نقشه های جامع گردشگری شهرهای استان، راه اندازی اتوبوس های گردشگری در شهرها و برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های نوروزی اعلام آمادگی کرد.

فعالیت های نوروزی دستگاههای اجرایی از هفته جاری در سطح آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار