فرمانده انتظامی ارومیه از کشف 5 هزار و 734 فقره سرقت از سارقان این شهرستان در طول 11 ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹ 15 March 2015

مالک ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول 11 ماه امسال 5 هزار و 734 فقره سرقت در ارومیه کشف شده است.

وی ادامه داد: در پی کشف این تعداد فقره سرقت 12 هزار نفر سارق دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ارومیه از کاهش 18 درصدی سرقت در ارومیه در بهمن ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این میزان کاهش در اثر تشدید مقابله با سرقت‌های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی این شهرستان بوده است.

ولی‌زاده به میزان درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در طول 11 ماه امسال در ارومیه اشاره کرد و گفت: 26 درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در ارومیه مربوط به داخل خودروها، 25 درصد از سرقت‌ها مربوط به اماکن خصوصی، 12 درصد از سرقت‌ها مربوط به کش‌روزنی، 8.5 درصد از سرقت‌ها مربوط به منازل شخصی، 2 درصد از سرقت‌ها مربوط به موتورسیکلت، 1.2 درصد از سرقت‌ها مربوط به سرقت احشام و 13 درصد از سرقت‌ها مربوط به سایر سرقت‌ها است.

فرمانده انتظامی ارومیه با بیان اینکه 98 درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در ارومیه توسط مردان صورت می‌گیرد، اذعان داشت: تنها 2 درصد از سرقت‌ها توسط زنان صورت گرفته و سن این سارقان 20 تا 30 سال سن دارند.

وی در بخشی از سخنان خود به تعداد پرونده‌های ارجاع شده به مشاوره‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و متذکر شد: در طول 11 ماه امسال 7 هزار و 301 فقره پرونده به مشاوره ارجاع شدند که از این تعداد پرونده‌ها 5 هزار و 518 فقره منجر به صلح و سازش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار