یکشنبه 18 بهمن ماه مرکز استاندارد سازی شده سلامت جامعه بداق سلطان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۷۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 08 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و مدیر شبکه و مسئولین شهرستان مرکز سلامت جامعه بداق سلطان به بهره برداری رسید.

دکتر مرزنگ ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: برای تجهیز و نوسازی مرکز سلامت جامعه بداق سلطان حدود 800 میلون ریال هزینه شده است که حدود 460 میلون ریال جهت نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی و حدود 250 میلون ریال نیز جهت یونیت دندان پزشکی هزینه شده و 90 میلیون ریال جهت نیز برای به روز نمودن تجهیزات این مرکز هزینه شده است.

وی افزود: در این مرکز واحدهای پزشک عمومی ، دندانپزشک ، سلامت محیط و حرفه ای ، سلامت روان ، تغذیه و کارشناسان مراقب سلامت با هدف گسترش آموزش های بهداشتی و مراقبت های اولیه سلامت و ترویج  فرهنگ خودمراقبتی به بهره برداری رسید .

وی افزود: گروه های هدف دندان پزشکی  جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان کودکان زیر 6 سال،ارتقاء سلامت دهان و دندان مادارن باردار و ارتقاء سلامت دهان و دندان کودکان 12-6 سال وخدمات  وارنیش و فلوراید تراپی و ...  در این مراکز توسط دندان پزشکان ارائه می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد هدف از راه اندازي  اين مرکز را چنین بیان کرد: به منظور ساماندهي بيشتر نظام ارجاع ، الکترونيکي کردن خدمات و سهولت دسترسي به خدمات بهداشتي درماني براي روستائياني که به هر علت به پزشک خانواده خود دسترسي ندارند این مرکز به عنوان مرکز معین تعیین شده است.

شایان ذکر است در اين مراکز معين علاوه بر پزشک عمومي خدماتي از جمله داروخانه ، تزريقات و پانسمان ، مامايي به بيماران ارائه مي شود.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار