کد خبر: ۱۸۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 15 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


مدتی است که تبلیغات غیر رسمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در کشور شروع شده و مخصوصا افرادی که توانسته اند از زیر تیغ  نظارت استصوابی شورای نگهبان به سلامت رد شوند، در این امر با جدیت مشغول به کار شده اند.
دهه فجر نیز فرصت مناسبی بود تا به این بهانه و برگزاری جشن های بزرگداشت این دهه؛ کاندیداها بتوانند برنامه های خودشان را در صورت انتخاب شدن ، به هواداران اعلام نمایند. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و سایتها  نیز ، مملو از بحثها و مراودات هواداران کاندیداها شده و بویژه در شبکه مجازی تلگرام و اینستاگرام، هواداران به شدت مشغول حمایت از کاندیداهای مورد نظر خود شده اند.
در این میان مساله ای که بعضا موجب تألم خاطر دلسوزان انقلاب و نظام و ایران می شود، برخی رفتارهای تند و کج رفتاری ها و به عبارتی دیگر بداخلاقی های انتخاباتی هست که گاه در میان هواداران یک کاندیدا دیده میشود.
صحبتهای تند ، تهدید رقبا و مطالبی اینچنین در برخی از سایتها و شبکه های مجازی و سخنرانی ها، نشان از کم توجهی ایشان به اخلاق اسلامی دارد و لازم است کاندیداهای محترم، در این زمینه نه تنها خودشان رعایت اخلاق را بکنند، بلکه بایستی به طور مستمر و دائم، به هواداران خود نیز رعایت ادب و منش اسلامی را گوشزد نمایند. هرچند بسیاری از نامزدهای انتخاباتی در این زمینه خوب حرکت کرده اند ولی باید این امر یک مسأله فراگیر شود.

ایران اسلامی امروز با تهدیدات بسیاری روبرو است؛ از یک طرف داعش و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان کشور را با خطر جنگ روبرو کرده است و از طرف دیگر مشکلات معیشتی و  اقتصاد و رکود در بازار آن را دچار مشکل کرده و از سویی دیگر بحث اختلاس ها و دزدی های چندین هزار میلیاردی باعث کم شدن اعتماد عمومی جامعه شده است. از این رو باید هشدار جدی به کاندیداها داد که مراقب باشند و موضوعی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال مطرح کردند یعنی« همدلی و همزبانی دولت و ملت » را سرلوحه تبلیغات انتخاباتی خودشان قرار دهند.

امروز حجه الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با یک حرکت زیبنده و زیبا و با دعوت از کاندیداها، توانست در این زمینه گام بزرگی بردارد. 
وی با بیان این مطلب: « کشور ما بیش از همیشه به اتحاد و همدلی و رفاقت نیاز دارد لذا ضروری است کاندیداها به اختلافات و شکاف در جامعه دامن نزنند.» درست به اصل مطلب اشاره کرد.
ایشان همچنین با بیان این نکته «کاندیداها از تفرقه، تهمت، تخریب  ، توهین و … دوری کنند و با آبروی رقبای خود بازی نکنند.» پاشنه آشیل تبلیغات انتخاباتی را مطرح کرد و مشخص نمود که در صورت عدم رعایت این امر، نه تنها کاندیداها به خودشان ، بلکه به نظام جمهوری اسلامی و اعتماد عمومی جامعه آسیب می رسانند.

در نهایت امیدواریم تمامی کاندیداهای محترم با رعایت اصول اخلاقی و تنها با اعلام برنامه های خود در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس فعالیتهای تبلیغاتی شان را انجام دهند و بعد از اتمام رقابتهای تبلیغاتی و مشخص شدن نمایندگان ، با مودت و همدلی برای حل مشکلات جامعه باهم متحد و یکصدا همراه گردند، که این آرمان اصلی گفتمان وحدت می باشد.
 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار