شهردار خوی :
شهردار خوی از آغاز واگذاری مغازه های اولین بازار استاندارد روز میوه وتره بار شهرستان خوی خبرداد.
کد خبر: ۲۰۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 24 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، محبوب تیزپاز نیاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری خوی در سال 94 بر اساس نیازهای ضروری در بخش ارائه خدمات میدان میوه و تره بار به ساخت اولین بازار روز میوه و تره بار با رعایت همه موازین استاندارد کشوری اقدام کرد.
شهردار خوی ادامه داد: در خوی بر اساس طرح تصویب شده تفصیلی شهر سرانه تجاری 8 درصد متر مربع پیش بینی شده در حالی که سرانه تجاری آن 1/2 مترمربع است و شاهد فضاهای تجاری بیشتر از نیاز واقعی شهر هستیم. معنای دیگر این آمار آن است که واحدهای تجاری در حد کاذب و اشباع وجود دارد، اما باید اذعان کرد پراکندگی این واحدها به گونه‌ای است که نیازهای خدماتی شهروندان را برآورده نمی‌کند. شهرداری خوی با ساخت بازار روز و واگذاری غرفه‌های این بازار توانسته است فعالیت‌های تجاری این بخش از صنوف را جهت دار کند.
تیزپاز افزود: نیازهای عمومی و روزمره شهروندان در بخش تامین مایحتاج به ویژه میوه و تره بار سبب می‌شود شهرداری برای تامین رفاه عمومی شهروندان بازارهای روز را بر اساس شاخصه ‌های استاندارد امروزی بسازد و به صورت مستقیم با ایجاد شرایط مناسب برای رفاه بیشتر و تامین نیازها در بخش میوه و تره بار و حتی مواد غذایی، عملکرد مثبت و مناسبی در ساماندهی دست فروشان و حذف سیمای نامناسب شهری داشته باشد
وی تصریح کرد: غرفه های اولین بازار استاندارد روز میوه و تره بار خوی اماده واگذاری از طریق مزایده است  غرفه های این بازار،  با یک هزار مترمربع مساحت و 37 غرفه 12 متر مربعی در بلوار شهید چمران نرسیده به تقاطع دفاع مقدس براساس مصوبه شورای شهر احداث شده است.
خبرنگار: سعیدفرجی


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار