مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی از آغاز به کار ۱۰۳ سمن جدید در استان در سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 20 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، هوشنگ عطاپور در جلسه کارگروه تخصصی سازمان‌های مردم نهاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون 350 سازمان مردم نهاد در استان، فعالیت می‌کنند و به زودی 103 سمن دیگر نیز در حوزه‌های مختلف با گذر از مرحله ثبت مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: توجه به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 94 به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی یه ضرورت در دولت یازدهم است و بر این اساس و با عنایت به تاکید معظم‌له بر ضرورت اعتماد بین دولت و مردم تلاش می شود تا از طریق سازمان‌های مردم نهاد این اعتماد شکل گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شکل‌گیری نهادهای مدنی، سرمایه اجتماعی را تقویت می‌کند افزود: هر حاکمیتی برای حفظ، باروری و تقویت سرمایه اجتماعی خود تلاش می‌کند و بر این اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند، سرمایه اجتماعی باید تقویت شود تا مردم با قدرت بیشتری در کنار دولت به فعالیت بپردازند.

وی اظهار داشت: در کنار افزایش کمی سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌هایی نیز برای توانمندسازی سمن‌ها و ارائه دوره‌های آموزشی لازم برای اعضای این سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی بر لزوم تشکیل و توسعه سمن‌های تخصصی در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: در زمان وقوع بحران به علت ناهماهنگی، نبود آموزش و پیش‌بینی های لازم، مشکلات زیادی در امدادرسانی و کنترل شرایط بحرانی به‌وجود می‌آید که می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم به سمن‌ها، از ظرفیت و توان آنها در مواقع بروز حوادث و بحران‌های غیرمترقبه بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار