حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي: آمارگیری در نظام جمهوری اسلامی در زمینه نفوس،نقش اساسی در رشد و توسعه کـشور دارد.
کد خبر: ۳۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 21 October 2016
به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي،حجت الاسلام شکوری در خطبه عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته، با اشاره به توصیه ها و مطالبات مهم ولی امر مسلمین در ملاقات با نخبگان و استعدادهای بزرگ علمی اظهار داشت:از جمله موضوعاتی که مقام معظم رهبری در این ملاقات مطرح فرمودند عبارتند از:هدایای نفیس الهی و امانت دانستن نخبگان ،عرصه خودباوری واعتماد به نفس ملت ایران دانستن 8 سال دفاع مقدس ،ضرورت شناخت و علاج کردن موانع نهضت علمی و نرم افزاری و اشاره به بن بست رسیدن تفکرهای مادی و نیاز جهان به حرف نو در مسائل بشری و بین المللی و در نهایت توصیه آمریکاییان و اروپاییان به ایران برای پیوستن به خانواده جهانی را نمونه بارزی از بازتولید فرهنگ وابستگی برشمردند.
خطیب نماز جمعه درادامه به توصیه های 28 گانه امیرمؤمنان(ع) اشاره کردوگفت: آن بزرگوار می فرماید: از کسانی نباشید که سخن بسیار بیهوده و مغرورانه می گویند اما کردار خوب آنان کم و اندک است و از کسانی نباشید که سود دنیا را زیان طلقی کرده و در مقابل زیان را سود می پندارند .
وي درهمين راستا ادامه داد:هدف امیرمؤمنان(ع) این است که انسان برای این آفریده شده است که عمر خود را در راه خدا و برای خدا صرف بکند نه در پیروی از شهوات و هواهای نفسانی .
حادثه عاشورا خورشیدی بی غروب است
ولی امر مسلمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند حادثه عاشورا خورشیدی بی غروب و تصویری حقیقی از مبارزه نور با ظلمت و جنگ شرافت با دنائت است که تکمیل کننده این مسیر حضرت زینب و حضرت امام سجاد(ع) بودند.
اسیران کربلا حماسه حسینی را تکمیل کردند
خطیب درادامه با اشاره به روز حرکت اسیران از کوفه به سوی شام اظهار داشت: در عین حال که بنی امیه در دوران اسارت نسبت به آل الله بی حرمتی های متعددی را مرتکب شد در عین حال نوع اسیران به ویژه حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) با ایراد خطبه های متعدد افشاگرانه و موضع گیری های قاطع و کوبنده در برابر عبید الله بن زیاد و یزید جنایتکار توانستند حماسه حسینی را تکمیل کنند.
حجت الاسلام سيد رضي شکوری دربخشي از خطبه به اول آبان روز آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: آمارگیری اخیر در نظام جمهوری اسلامی در زمینه نفوس،نقش اساسی در رشد و توسعه کـشور دارد.
وی ادامه داد برنامه ریزی بدون آمار معنی ندارد لذا می توان با قاطعیت تمام مدعی شد که اساس همه برنامه ریزی ها آمار است انتظار از مردم متعهد و انقلابی این است که با آمارگیران همکاری های لازم را داشته باشند.

خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار