رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان از اجرای نمایش آنتیگونه توسط هنرمندان این شهرستان در شهر سلیماینه اقلیم کردستان عراق خبر داد .
کد خبر: ۳۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 11 May 2015

رضا عباسی روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش کاری از گروه تئاتر کانی بوکان است که هفته گذشته در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به روی صحنه رفت و با استقبال گسترده مردم این شهر مواجه شد.

وی اظهار کرد: در حاشیه اجرای این نمایش نشستی نیز با موضوع 'تئاتر کردی و مخاطب به سوی تئاتر آلترناتیو' با سخنرانی رحیم عبدالرحیم زاده کارگردان این نمایش و با حضور علاقه مندان به هنر نمایش برگزار شد.

وی اضافه کرد: این برای نخستین بار بود که یک گروه تئاتر از آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق می رفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: نمایش آنتیگونه با بازی سعد قهرمانی، سعادت بدوی و شورش تباک اجرا شد و جمال تباک، سمکو ظهرابی، هیمن عثمانی و آسو مامزاده را به عنوان عوامل اجرایی در کنار خود داشت.

عباسی افزود: بر اساس رایزنی های انجام شده قرار است که در آینده ای نزدیک این نمایش در کشور ترکیه نیز بر روی صحنه رود.

به گفته وی این نمایش پیش از این به مدت 10 روز در شهرستان بوکان اجرای عمومی شده بود و در نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرده و راهی جشنواره بین المللی تئاتر فجر شود تا در این جشنواره نیز دو اجرا داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار