نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه:
اگر اوباما تحریم های ده ساله علیه ایران را وتو می کرد( هرچند تأثیری نداشت)، نشان میداد که بر عهد خود وفادار است ولی با عدم وتو کردن تحریم ها، نشان داد که او هم به عهد خود وفادار نیست.
کد خبر: ۳۴۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 16 December 2016
به گزارش تابناک آذر بایجان غربی حجه الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در خطبه های امروز نماز جمعه با تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم( ص) و امام جعفر صادق( ع) گفت: در خصوص وجود مقدس پیامبر و اهل بیت(ع) هرچقدر سخن گفته شود، روح ایمان و تقوا در وجود انسان تقویت و نهادینه می شود.
وی با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: موضوع وحدت، همدلی و اخوت از مباحث مهمی هستند که خداوند در آیات مختلف قرآن به ان اشاره و فرموده اند سه خصوصیت برای اصحاب پیامبر است که یکی از انها داشتن جبهه مقابل در برابر دشمنان؛صمیمت مسلمانان با یکدیگر و حاکم بودن عبودیت در زندگی مومنان.

امام جمعه ارومیه وحدت را تنها عامل نجات امت های اسلامی عنوان و تصریح کرد: باید هم در کشور خودمان و هم در سایر کشورهای جهان به موضوع اخوت بیشتر اهمیت دهیم و از افرادی که در طبل تفرقه می کوبند دوری نماییم.

وی به فرارسیدن ۲۷اذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: این دو حوزه دو بال پرواز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و امیدواریم با پیروی از مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رفع مشکلات علمی کشور تلاش نمایند.

قریشی در بخش دیگر سخنان خود به نقض عهد امریکا و وتو نکردن امضای تحریم ها از طرف اوباما ریس جمهور امریکا نیز پرداخت و افزود: هر چند هم وتو کردن نقض تحریم ها از طرف اوباما تاثیری در روند تصمیمات کنگره نداشت اما لااقل مشخص می شد که روی حرف خود ایستاده که متاسفانه دیدیم این طور نشد و بار دیگر بدعهدی امریکا و مستکبران بر همگان اشکار شد.

امام جمعه ارومیه  اظهار کرد: با این وجود لازم است مسلمانان در مقابل این دشمنان با قدرت بایستند چراکه عقب نشینی آنها موجب پیشروی دشمنان می شود.

وی به فرارسیدن شب یلدا نیز اشاره کرده و این روز را بهترین فرصت برای به جا اوردن صله ارحام و رسیدگی به نیازمندان و فقرا عنوان کرد.

قریشی در پایان از خداوند متعال برای حجت الاسلام حسنی شفای عاجل خواست و از مومنان خواست برای سلامتی این عالم بزرگوار دعا نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار