سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی
در جهت شفاف سازی مباحث مالی، و جلوگیری از اعمال نفوذ در حوزه مدیریت املاک و سایر بخش ها در شهرداری ها باید سیستم های نوین و جامعی را جایگزین شیوه های سنتی نمود.
کد خبر: ۷۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 02 August 2015

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از سایت استانداری آذربایجان غربی :علی اسلامنور در کارگاه آموزشی آشنایی با مباحث تخلفات اداری و گزینشی ویژه شهرداران استان گفت: گستردگی حوزه مدیریت شهری و نیاز روز افزون شهر و شهروندان به اقدامات عمرانی وخدماتی، افزایش حجم فعالیت ها و تنوع کارها در شهرداریها را موجب شده است که به دلیل سنتی بودن شیوه مدیریت و نظارت در بسیاری از شهرداریها وعدم آشنایی کارکنان با مجموعه قوانین حاکم ، شاهد وقوع تخلفات و بروز مشکلات برای شهرداران و مجموعه مدیریت شهری هستیم.

وی افزود: در جهت شفاف سازی مباحث مالی، و جلوگیری از اعمال نفوذ در حوزه مدیریت املاک و سایر بخش ها در شهرداری ها باید سیستم های نوین و جامعی را جایگزین شیوه های سنتی نمود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: در حوزه شهرسازی ومدیریت شهری نیز نظام مالی شهرداریها برمبانی عوارض اخذ شده از شهروندان طراحی شده است که بدلیل پایدارنبودن این منابع و برای رفع موانع اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی شهرداران را به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی سوق می دهد که در برخی مواقع بدلیل آشنا نبودن وعدم توجه به قوانین در این حوزه نیز از نظر حقوقی مشکلاتی را برای شهرداران ایجاد می کند.

آقای علی اسلامنور خاطرنشان کرد:استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه های مالی در پروژه های شهری ضروری است و باید شهرداران با تشکیل هیات های قانونی سرمایه گذاری ضمن رعایت قوانین جاری ، شرایط بهره مندی بیشتراز این ظرفیت ها را در حوزه عمران و اقتصاد شهری فراهم سازند.

وی اظهار داشت: عدم آگاهی از ضوابط و قوانین در مراحل مختلف اجرای پروژه هاي عمراني شهرداريها از جمله برآورد اوليه،نحوه انتشارآگهي مناقصات، مرحله واگذاری و اجرا و تحويل كار، مشكلات بسیاری را در پی دارد که بایدبا برگزاری دوره های آموزشي این موانع را نیز برطرف ساخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار