کد خبر: ۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا،سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در یادواره 218 شهید فصل زمستان شهرستان سلماس در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهر با تبیین و تشریح رشادت ها و ایثارگری های شهدا در هشت سال دفاع مقدس افزود:

جنگ ایران و عراق تفاوت بسیاری با دیگر جنگ های جهان داشت و از ویژگی های بارزی مانند حضور اقشار مختلف مردم در کنار نیروهای مسلح و روحیه جهاد و شهادت حاکم بر رزمندگان برخوردار بود.

سردارکریمیان گفت: خاطرات جنگ در هشت سال دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را ندیده اند، بازگو شود تا نسل های بعدی نیز از رشادت ها و شهامت های دلیرمردان ایرانی آگاه شوند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه هر نوع سکوت مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان نهایت ذلت برای ماست، افزود: باید توجه داشت که طبق آموزه های دینی و قرآنی باید همچنان که دشمنان علیه ما وارد عمل می شوند، همچون خود آنان باید به مقابله برخیزیم.

وی، عمل به توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را از جمله مهمترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: صرف گوش دادن به این رهنمودها کفایت نمی کند اما جای تاسف است که در پاره ای از موارد نه تنها به فرمایشات معظم له عمل نمی کنیم حتی خوب گوش نیز نمی دهیم که این برای جامعه ما خسران به بار می آورد.

سردار کریمیان با بیان اینکه ملت ایران به خدا تکیه دارد، اضافه کرد: ملت ما با این پشتوانه و با ایمانی راسخ مصمم تر از گذشته در برابر استکبار ایستاده و تا زمانی که رزمندگان اسلام در قالب سپاه و بسیج و نیروهای مقاومت فعالیت دارند، دشمن به طور یقین نمی تواند به اهداف خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز تحریم های دشمنان علیه نظام ما افزایش یافته تا ملت ایران را به زانو در آوردند، اظهار کرد: ملت ایران به برکت انقلاب در برابر این تحریم ها ایستادگی کرده و از آنها به عنوان فرصتی برای شکوفایی و بالندگی کشور بهره جسته است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: ما از مکتب امام حسین (ع) آموخته ایم که زیر بار زور نرویم و تا آخر پای ارزش های خود ایستاده ایم و از آن عقب نشینی نمی کنیم.

در مراسم یادواره شهدای فصل زمستان شهرستان سلماس جمعی از مسئولان، خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

شهرستان سلماس 719 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار